پمپئو کابل را بدون اعلام نتیجه ترک کرد

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۲۱:۰۴:۲۷
کد خبر: ۹۸۰۶۳۸
پمپئو کابل را بدون اعلام نتیجه ترک کرد
وزیر امور خارجه آمریکا در حالی به سفر یک روزه خود به کابل پایان داد که هیچ نتیجه‌ای درباره میانجی‌گری احتمالی او بین اشرف غنی و عبدالله اعلام نشده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که صبح امروز (دوشنبه) در سفری از پیش اعلام نشده وارد کابل شده و با «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان و «عبدالله عبدالله» رقیب سیاسی وی دیدار کرد، افغانستان را به مقصد دوبی ترک کرد.

خبرگزاری فرانسه پیشتر گزارش داده بود که هدف پمپئو از این سفر افزون بر «پیشبرد توافق اخیر میان آمریکا و گروه طالبان» که از سوی وزارت خارجه آمریکا اعلام شده بود، میانجی‌گری بین غنی و عبدالله برای پایان دادن به بحران سیاسی در افغانستان بوده است.

پمپئو در حالی کابل را ترک کرد که هیچ نتیجه رسمی درباره توافق احتمالی میان غنی و عبدالله اعلام نشده است.

عبدالله امروز در پیامی توئیتری نوشت در دیداری که با وزیر امور خارجه آمریکا در قصر سپیدار برگزار شد، در خصوص اهمیت روند صلح و ضرورت حل بحران سیاسی جاری بین افغان‌ها بحث و تبادل نظر شد.

آمریکا و گروه طالبان دهم اسفند سال گذشته در دوحه پایتخت قطر توافقی امضا کردند که درصورت محقق شدن مفاد آن ممکن است بتواند زمینه توافق صلح نهایی را مهیا کند.

غنی یک روز بعد از امضای این توافق، در کنفرانسی خبری با بیان اینکه آمریکا حق مداخله در امور دولت این کشور را ندارد و فقط تسهیل کننده مذاکرات است، تصریح کرد: هیچ پیش شرطی را برای آغاز مذاکرات بین گروه‌های افغانستانی با طالبان نمی پذیریم و روند آزادی زندانیان طالبان باید در جریان گفت‌وگو مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کمیته انتخابات افغانستان غنی را پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد، اما عبدالله با اعتراض به نتایج این انتخابات خود را رییس جمهوری دانست و هر دو رقیب سیاسی در دو کاخ در کابل مراسم تحلیف برگزار کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز