نوروزنامه ۹۹/ یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

ادعای آمریکا مبنی بر کمک به ایران برای مقابله با کرونا بلوف سیاسی است/ تحریم‌ها یک جنایت فراموش نشدنی از سوی آمریکا تلقی می‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۲۳:۵۰:۵۸
کد خبر: ۹۸۰۸۴۱
ادعای آمریکا مبنی بر کمک به ایران برای مقابله با کرونا بلوف سیاسی است/ تحریم‌ها یک جنایت فراموش نشدنی از سوی آمریکا تلقی می‌شود
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اینکه آمریکا با شیادی در مقابل جمهوری اسلامی اعلام می‌کند اگر ایران درخواست کمک در حوزه مقابله با کرونا داشته باشد، به این کشور کمک خواهیم کرد، دروغ است و به هیچ عنوان نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

«سید رضا صدرالحسینی»، کارشناس مسائل بین الملل، در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران  و تاثیر آن بر مهار ویروس کرونا به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در رابطه با میزان تاثیر گذاری تحریم‌های ناجوانمردانه و جنایتکارانه آمریکا روی مهار و کنترل کرونا در ایران این نکته حائز اهمیت است که اگر کشوری بتواند از همه امکانات داخلی و بین‌المللی برای مهار و کنترل این ویروس استفاده کند، قطعا امکان دست‌یابی به اهداف درمانی و پیشگیری این کشور بیشتر می شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه «تحریم نباید ما را در مسیری قرار دهد که اصول و ارزش‌های انسانی و انقلاب اسلامی را زیرپا بگذاریم» افزود: مسئله تحریم‌ها از منظر انسانی یک جنایت فراموش نشدنی و ماندگار برای آمریکا تلقی می‌شود. اینکه آمریکا با شیادی در مقابل جمهوری اسلامی اعلام می‌کند اگر ایران درخواست کمک در حوزه مقابله با کرونا داشته باشد، به این کشور کمک خواهیم کرد، دروغ است و به هیچ عنوان نمی‌توان به آن اعتماد کرد چراکه هدف اصلی آمریکا، ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت است.

صدرالحسینی با اشاره به اینکه «آمریکا از طرفی ایجاد ارتباط و ارسال کمک‌های بهداشتی و دارویی را مطرح و از طرف دیگر به مسائل سیاسی اشاره می‌کند» تصریح کرد: حتی همپیمانان آمریکا و نهادهای بین‌المللی از این کشور درخواست کردند که تحریم‌های ایران در حوزه پزشکی و دارویی را لغو کند، اما این کشور نه تنها تحریم‌ها را لغو نکرد حتی در روزهای اخیر تعدادی از مقامات علمی و سیاسی کشور را هم تحریم کرد. لذا به نظر می‌رسد مسئله تحریم‌ها و ادعای کمک به ایران در قالب یک عملیات روانی طراحی شده است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: مشکلات به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا نشان می‌دهد امکان کنترل این ویروس در خود آمریکا هم وجود ندارد؛ لذا ارسال کمک به ایران توسط آمریکا یک بلوف سیاسی است چراکه اگر امکاناتی در آمریکا وجود داشت در ارتباط با خود مردم خود از آنها، استفاده می‌کرد.

صدرالحسینی ضمن تاکید بر ایجاد شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا در برخی از کشورهای نزدیک و همپیمان با آمریکا، ابراز کرد: اینکه آمریکایی‌ها در مبارزه با کرونا هیچ‌گونه کمکی به هم‌پیمانان خود نکردند، از دو حالت خارج نیست یا آمریکا در این حوزه توان کمک به هیچ کشوری را ندارد و یا اینکه از امکانات موجود در آمریکا به عنوان یک اهرم سیاسی در راستای گرفتن امتیازات بیشتر از طرف مقابل، استفاده می‌کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: براساس اتفاقاتی که در طول یکماه گذشته در حوزه کنترل کرونا در آمریکا و کشورهای هم‌پیمان آن صورت گرفته است، این مفهوم را القا می‌کند که باید از همه ظرفیت‌های داخلی برای مقابله با کرونا، استفاده کنیم.

صدرالحسینی در پایان اضافه کرد: توانمندی‌های داخلی در طول چهل سال اثبات کرده است که امکان استفاده از همه ظرفیت‎ها برای مهار کرونا و عبور از این بحران و حتی تبدیل آن به فرصت، برای جمهوری اسلامی وجود دارد، بر همین اساس به نظر می‌رسد که آمریکا می‌خواهد از بحران کرونا سوء استفاده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز