نوروزنامه ۹۹؛ / نماینده مردم لنگرود در مجلس:

مجلس یازدهم تک صدا است/ مجلس یازدهم و دولت همخوانی ندارند

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۲۳:۵۰:۲۰
کد خبر: ۹۸۰۸۹۳
مجلس یازدهم تک صدا است/ مجلس یازدهم و دولت همخوانی ندارند
نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: مجلس یازدهم تک صدا است و مجلسی شبیه، مجلس هشتم است.

«مهرداد لاهوتی»، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با عملکرد مجلس دهم گفت: من سه دوره در مجلس حضور داشتم. وجود سه فراکسیون در مجلس با سلایق مختلف را مزیتی برای مجلس دهم می دانم که باعث رشد آن شد اما متاسفانه جریان سوم، خیلی جاها معادلات را بهم ریخت. مجلس دهم کارهای بزرگی انجام داد و به وظیفه خود در قانون گذاری و نظارت‌، عمل کرد‌.

او ادامه داد: در استیضاح، تحقیق و تفحص سوالات مجلس کار خود را انجام داد. مجلس دهم در جایی که نیاز بود از وزرا دفاع می کرد و در جایی هم آنها را مورد سوال، قرار می داد. نمی توان گفت مجلس دهم اشتباه نداشته است. قوانین بزرگی در این مجلس تصویب شد و به نتیجه رسید، مثل اصلاح نظام بانکداری، مالیات بر ارزش افزوده و قانون برنامه ششم و قوانین متعدد دیگر. این مجلس در حد بظاعت‌ به رسالت خود عمل کرد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با تحلیل خود از مجلس آینده گفت: مجلس یازدهم تک صدا است و مجلسی شبیه، مجلس هشتم است. اگر بتوانند ابتکار عمل داشته باشند، موفق می شوند. باید دید اراده مجلس آینده روزمرگی است یا می خواهند کار اساسی انجام دهند. اگر مجلس آینده کلام وحدت داشته باشد و از حاشیه بپرهیزد‌ و تمکین کند، اینها منشا اثرات خوبی برای مجلس بعد است.

او روابط دولت و مجلس بعد گفت: این دو قوه از نظر فکری همخوانی ندارند. اعتقاد دارم وکیل دوله نباید بود اما مجلس یازدهم، نگاهش با نگاه دولت متفاوت است. اگر می خواهند منشا اثرات باشند، دولت هم یک رکن است و نمی شود مجلس راه خودش را برود این دو باید در کنار هم باشند و تفاهم با دولت، یک ضرورت است

نماینده مردم لنگرود مجلس در رابطه با عملکرد خود گفت: من سه دوره نماینده بودم و دو قول دادم به مردم یکی اینکه در مباحث کارشناسی و تخصصی صدای بلندی برای آنها باشم که تلاش کردم در حد بضاعت اظهارنظر کنم‌. قول دوم من، تاثیرات در منطقه بود که خب بیش از ۹۰ درصد رسیدگی کردم. از عملکرد خودم در حد بظاعت رضایت دارم.

او در پیام نوروزی گفت: ان شاءالله از حادثه کرونا عبور کنیم زیرا این ویروس از نظر روانی، جامعه را دچار مشکل کرده است. ان شاءالله مردم در سال جدید نشاط و شادابی داشته باشند.

نظر شما