دولت از موضع خواهش به موضع قاطع تغییر روش داد

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۲:۲۲:۴۵
کد خبر: ۹۸۱۰۹۴
دولت از موضع خواهش به موضع قاطع تغییر روش داد
جلسه امروز هیئت دولت تصمیمات قاطع دولت در مهار ویروس کرونا را به دنبال داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سخنگوی دولت بعد از جلسه امروز هیئت دولت توضیحاتی ارائه کرد که نشان می دهد دولت موضع خود را  که تا حالا خواهش از مردم برای خودداری از سفر، حضور در اماکن عمومی و ماندن در خانه بود، به دلیل بی توجهی بخشی از مردم تغییر داده و تصمیم گرفته قاطعانه تر وارد عمل شود و از حضور غیرضروری با قدرت جلوگیری کند.

علی ربیعی دقایقی قبل از بسته شدن پارک ها و بوستان ها، احتمال جلوگیری از سفر، بسته بودن اماکن تجاری و احتمال تعطیلی مراکز اداری در هفته آینده خبر داد و از کسانی که راهی سفر شده اند خواست فورا به شهرهای خود برگردند. رئیس جمهور هم در جلسه امروز هئیت دولت با اشاره به جلسه دیروز ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت:

"در جلسه دیروز بحث کردیم چون این موضوع مقداری به تخصص و دقت بیشتر نیاز داشت این امر به کمیته امنیتی- اجتماعی محول شد که به ریاست وزیر کشور برگزار می‌شود.دیروز بعدازظهر تا آخر شب دیشب که با وزیر محترم کشور در تماس بودم بحث‌های مفصلی آنجا صورت گرفت، طرحی آماده شده ، صبح هم دنبال می‌کردم تدوین این طرح تا ظهر طول می‌کشد. به هر حال این طرح تصویب و ابلاغ خواهد شد. این ابلاغ ممکن است کمی سخت‌گیرانه باشد برای سفرها مشکلاتی را برای مردم درست کند و از مردم بخواهد که سریع‌تر برگردند به موطن اصلی خود و از سفر زودتر برگردند وسفرهای موج بعدی را ممانعت کنند. مردم ما باید مطلع باشند این تصمیمات سخت برای حفاظت از جان آنهاست می‌دانیم این تصمیماتی که اجرا می‌کنیم برای مردم سخت خواهد بود ممکن است همه پارک‌ها بسته شود. ممکن است  سیزدهم فروردین مثل سال‌های قبل نباشد و مردم باید قناعت کنند به شرایط سخت‌تری. چاره‌ای جز این نداریم. "

این اظهارات نشان می دهد از فردا شاهد اتفاقات جدیدی در عرصه کنترل شیوع کرونا خواهیم بود و به نظر می رسد دولت تصمیم گرفته برای احترام به حقوق عامه مردم، در قبال آن عده ای که به توصیه های بهداشتی بی توجهی کردند و عامل انتقال چرخه شیوع کرونا شدند قاطعانه عمل کند و برخوردهای تندتری به کار گیرد. این مطالبه چند روز گذشته اکثریت مردم بود که دولت هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا و هم در جلسه امروز هیئت دولت در مورد آن تصمیم گیری کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز