دومین مرحله کمک های پزشکی زرتشتیان هند به ایران ارسال شد

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۴:۵۹:۴۶
کد خبر: ۹۸۱۱۶۴
دومین مرحله کمک های پزشکی زرتشتیان هند به ایران ارسال شد
کمک های دارویی و پزشکی که به کمک نمایندگی سیاسی ایران در این شهر روانه ایران شد، شامل اقلامی است که مورد نیاز فوری نظام بهداشتی کشور در شرایط فعلی مبارزه با کرونا است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، این گزارش حاکی است که زرتشتیان هند هفته گذشته نیز یک محموله دیگر از این قبیل کمک های اساسی خود را از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو به ایران فرستاده بودند.

قابل توجه اینکه گروه های مختلف ایرانیان اعم از مسلمان و زردشتی در هندوستان با مدیریت سفارت جمهوری اسلامی ایران اقدام به تهیه و ارسال تدریجی اقلام دارویی و پزشکی به ایران می کنند.

همچنین تعدادی از مسلمانان و حتی هندوها و برهمن های هندی که به جمهوری اسلامی ایران علاقمند هستند نیز تاکنون به عنوان همبستگی با برادران و خواهران ایرانی خود در مبارزه با ویروس فراگیر کرونا داوطلبانه کمک هایی را به ایران ارسال کردند.

در ضمن سفارت جمهوری  اسلامی ایران در دهلی و همچنین کنسولگری های ایران در سراسر هند تاکنون موفق شدند در زمان مناسب و با همکاری صمیمانه دولت هند اتباع ایرانی که بر اثر قطع پروازها از آن کشور به ایران در هند گرفتار شده بودند را با هماهنگی پروازهای اضطراری به ایران منتقل کنند.

براساس این گزارش، فرآیند انتقال اتباع ایرانی مقیم، مامور در هند و یا مسافر به آن کشور و نیز انتقال محموله های دارویی و تجهیزات پزشکی از آن کشور به ایران همچنان ادامه دارد.

بررسی چگونگی تداوم حیات کیش باستانی زرتشتی ایران در هند با وجود موانع و مشکلات بیشماری که در دوره های مختلف پیش روی پیروان این کیش بوده، به خصوص پس از فروپاشی حکومت ساسانیان قابل تأمل است چرا که بررسی روابط زرتشتیان هند پس از ورود اسلام به ایران دارای ابعاد بشردوستانه و فرهنگی و اقتصادی خاص بوده است.

 مطالعات نشان می دهد که پارسیان هند با سرزمین مادری خود به ویژه زرتشتیان ایران بطور پیوسته در ارتباط بوده اند و البته گاهی بنا بر اوضاع متشنج داخلی یا سیاسی حاکم بر فضای دو کشور، این دو جامعه دینی از حال یکدیگر بی خبر می ماندند؛ اما به محض آرامش اجتماعی و سیاسی، مراودات آنان در زمینه های مختلف از سر گرفته می شد.

روابط فرهنگی و مذهبی این دو جامعه که در ابتدا برای کمک به پارسیان هند شکل گرفت؛ در دوره های اخیر برای کمک به زرتشتیان ایران ادامه یافت و این روند موجب شد تا پیروان این دین الهی با فراموش نکردن ارزش های اصیل انسانی خود کماکان هویت و اصول مسلم خود را حفظ نمایند.

در ضمن، افلاتون نوشیروان سهرابی، رئیس انجمن زرتشتیان شیراز امروز/چهارشنبه در پی بیماری به کرونا چشم از جهان هستی فروبست.

روانشاد سهرابی از 13 اسفندماه 1398 با علائم بیماری کرونا در بیمارستان علی‌اصغر شیراز بستری شد و با اینکه دوبار تست کرونای وی منفی اعلام شد اما پزشکان با بررسی علائم، بیماری را کرونا تشخیص داده بودند.

 

 

 

 

 


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز