کاهش قیمت نفت، آمریکا را پای میز مذاکره می‌کشاند؟

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۰۹:۴۲:۵۲
کد خبر: ۹۸۱۴۱۲
کاهش قیمت نفت، آمریکا را پای میز مذاکره می‌کشاند؟
تولیدکنندگان نفت آمریکایی متحمل بیشترین آسیب از نفت زیر 30 دلاری متحمل شده‌اند و همین اتفاق باعث افزایش فشارها بر ترامپ برای مذاکره با عربستان شده‌است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا کاهش قیمت نفت در هفته‌های گذشته بسیاری از تولیدکنندگان نفت را با چالش‌هایی جدی روبه‌رو کرده است اما بزرگترین ضرر را به باور تحلیل‌گران، آمریکا و تولیدکنندگان نفت شیل متحمل شده‌اند چرا که این تولیدکنندگان نفت را با هزینه بالایی تولید می‌کنند و قیمت‌های کنونی توجیه اقتصادی تولید را برای آن‌ها از بین برده است.

خبرهای حاکی از آن است که کاهش قیمت نفت، تولیدکنندگان را مجاب کرده‌است با اوپک و کشور عربستان وارد مذاکره شوند.

گفتنی است قیمت نفت پس از آغاز بحران کرونا و عدم تمدید توافق کاهش تولید اوپک به شدت کاهش پیدا کرده‌است. از این رو عربستان تلاش دارد با افزایش تولید کشورها را به پای میز مذاکره بکشاند و بار دیگر کنترل بازارها را به دست بگیرد.

«دن برویلت»، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ایجاد اتحاد نفتی بین ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی یکی از ایده‌های بسیاری است که توسط سیاست‌گذاران ایالات متحده مطرح شده است.

خبرگزاری رویترز از هوستون، در همین راستا نوشته‌است که مقام‌های آمریکایی گفتند: دولت ترامپ قصد دارد یک فرستاده ویژه انرژی به عربستان بفرستد تا با پادشاهی این کشور درباره ثبات بازارهای جهانی نفت مذاکره کند.

این اقدام در حالی است که تنظیم‌گران در ایالات تگزاس آمریکا برای نخستین بار در نزدیک به ۵۰ سال گذشته محدودیت‌هایی را برای مهار تولید در نظر گرفته‌اند.

گفتنی است قیمت نفت وست تگزاس اینتر مدیییت(WTI) امروز به 23 دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت برنت نیز 28 دلار و 87 سنت بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز