نامه ۳۵۳ سازمان مردم نهاد (NGO) به گوترش درباره ایران

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۳:۴۹:۲۵
کد خبر: ۹۸۱۴۱۹
نامه ۳۵۳ سازمان مردم نهاد (NGO) به گوترش درباره ایران
مجموعه‌ای متشکل از 353 سازمان مردم نهاد (NGO) در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان اقدام موثر این سازمان علیه جنایات حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، در بخشی از این نامه آمده است:

حق برخورداری از بهداشت و سلامت عمومی یکی از حقوق بنیادین شناخته شده در نظام بین‎المللی حقوق بشر است که در اسناد گوناگون بین‎المللی جایگاهی استواری دارد.

سال‌هاست مردم ایران مورد تحریم دولت آمریکا بوده‌اند واز زمان تصدی ریاست جمهوری دونالد ترامپ این تحریم‌های یک‌‌جانبه بر خلاف تعهدات بین‎المللی آنچنان گسترش یافته که معنایی جز محاصره و جنگ اقتصادی علیه مردم ایران ندارد و سازمان ملل متحد تاکنون نتوانسته است به وظایف قانونی خود در الزام دولت آمریکا به رعایت مقررات حقوق بشری عمل نماید.

شیوع ویروس کرونا در ایران، همزمان با تداوم این تحریم‌‌های غیرانسانی هر روز جان بسیاری از ایرانیان را می‎گیرد. پزشکان، پرستاران و کارشناسان بهداشتی به علت کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی جان خود را حین انجام وظیفه از دست می‌دهند.

جان میلیون‎ها ایرانی در مخاطره است. ایران برای خرید تجهیزات پزشکی و وسایل حفاظتی برای۸۰ میلیون نفر جمعیت خود نیازمند منابع مالی است. سازمان‎های مردم نهاد و جامعه مدنی ایران امضاکننده این نامه تقاضا دارند تا دیر نشده است با استفاده از ظرفیت دبیرکلی سازمان ملل متحد با پیگیری لغو تحریم‎های غیرانسانی امریکا علیه مردم ایران از ادامه این جنایت علیه بشریت جلوگیری کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز