سی ان ان:

ترامپ اوباما را مقصر شیوع کرونا دانست!

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۵:۳۳
کد خبر: ۹۸۲۰۰۵
ترامپ اوباما را مقصر شیوع کرونا دانست!
سی ان ان گزارش داد که دونالد ترامپ روز جمعه در نشست خبری، دولت اوباما و دولت های پیشین را مقصر شیوع کرونا دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ایالات متحده را در صدر کشورهای مبتلا قرار داده و این روند، سبب سیل انتقادها به عملکرد دونالد ترامپ و دولتش در مواجه با این همه‌گیری شده است. او مقصر وضعیت به بار آمده در آمریکا را متوجه باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین و دولت‌های قبلی دانست.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز شنبه گزارش داد: ترامپ روز گذشته (جمعه) در نشست خبری در کاخ سفید مدعی شد، دولتش در مواجه با این اپیدمی، یک نظام درهم شکسته بهداشتی درمانی را در اختیار گرفته بود.

او گفت: زمانی که با این شرایط مواجه شدیم من یک «جعبه خالی» داشتم که در آن هیچ آزمایشی (برای کرونا) وجود نداشت، با یک نظام ذخایر درمانی درهم شکسته و در کل با یک نظام بهداشتی از هم پاشیده روبرو بودم که مقصر آن فقط باراک اوباما نیست بلکه دولت های پیش از او هم بودند.

همه گیری در فهرست تهدیدهای آمریکا بود

«لیزا موناکو» (Lisa Monaco) دستیار پیشین امنیت داخلی و مقابله با تروریسم باراک اوباما در واکنش به این اظهارت به سی ان ان گفت: چنین چیزی درست نیست زیرا بروز چنین همه‌گیری در ماه های دسامبر و ژانویه(دی و بهمن) به دونالد ترامپ تذکر داده شده بود.

موناکو افزود: در زمان اوباما تهمیداتی برای مقابله با شیوع یک همه گیری در آمریکا اندیشیده شده بود و زمان بر سرکار آمدن دولت ترامپ این موارد به تیم او توضیح داده شد.

دستیار پیشین امنیت داخلی و مقابله با تروریسم دولت اوباما ادامه داد: شیوع ویروس در آمریکا جزو اسناد محرمانه نبوده و از سال ها پیش جامعه اطلاعاتی، شیوع یک همه گیری را در فهرست تهدیدهایی که آمریکا با آن مواجه است، لحاظ کرده بودند.

ترامپ از لحاظ ذهنی حاضر به قبول شکست نیست

«جان هاروود» (John Harwood) خبرنگار با سابقه کاخ سفید در ارتباط با انتقادهای وارد شده بر عملکرد دونالد ترامپ در مواجه با شیوع ویروس کرونا در آمریکا به سی ان ان گفت: اینکه ترامپ مقصر وضعیت کنونی در آمریکا را متوجه باراک  اوباما می کند این است که او از لحاظ ذهنی حاضر به قبول بار مسئولیت چنین امری نبوده و هرگز مایل نیست از موضعش عقب نشیند و یا شکست را بپذیرد؛ او از لحاظ روانی دوست دارد در مسند کارها باشد که همه چیز خوب پیش رفته است.

۲۰۰ میلیون آمریکایی درقرنطینه؛ ترامپ خواهان بازگشایی آمریکا

«مارتین سویج» (Martin Savidge) خبرنگار سی ان ان که در قرنطینه خانگی به سر می برد در گزارشی عنوان کرد: اکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون آمریکایی به علت شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می برند، البته هریک به نوعی اما اکنون دونالد ترامپ با توجه به آنکه شیوع این بیماری در مقایسه با هفته پیش از آن وخیم تر می شود قصد بازگشایی (کسب و کار) در آمریکا را دارد.

وی افزود: هریک از ما در قایقی هستیم  که در دریایی  توفانی قرار گرفته ایم.

وضعیت وخیم در انتظار شیکاگو، دیترویت و نیواورلئان

سی ان ان  به نقل از «جروم آدامز» (Jerome Adams) یکی از بیست «جراح کل آمریکا»  گزارش داد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در سه ایالت شیکاگو، دیتریویت و نیواورلئان هفته آینده وخیم از این هفته خواهد شد.

دونالد ترامپ که در ابتدای شیوع این ویروس در آمریکا خطر آن  را برای شهروندان آمریکایی ناچیز خوانده بود، با شدت یافتن مبتلایان به ویروس کرونا که همه بخشهای اقتصادی، سیاسی، بهداشتی این کشور را در برگرفت، با شرایط پیچیده و بغرنجی مواجه شده است.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۴ هزار و ۲۰۵ نفر رسیده که یک هزار و ۷۰۱ نفر نیز جان باخته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز