رییس‌جمهوری چین با ملک سلمان تلفنی گفتگو کرد

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۳:۲۶:۲۱
کد خبر: ۹۸۲۰۳۸
رییس‌جمهوری چین با ملک سلمان تلفنی گفتگو کرد
رییس جمهوری چین در تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیر» پادشاه عربستان سعودی درباره شیوع ویروس کرونا در عربستان گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیر» پادشاه عربستان سعودی اظهار کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا در عربستان «تا حد امکان در تامین تجهیزات پزشکی به آن کشور کمک خواهد کرد» و تجربیات کشورش در مهار کرونا را به اشتراک خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شی در این تماس که عصر امروز انجام شد با اعلام آمادگی چین برای افزایش هماهنگی با عربستان درباره چگونگی حفظ و تقویت همکاری های اعضای گروه ۲۰ گفت: پس از آغاز شیوع کرونا در چین، عربستان سعودی حمایت خود از این کشور را اعلام و محموله های کمکی متعددی را هم ارسال کرد که برای ملت چین فراموش نشدنی است.

ویروس کرونا تا کنون بر اساس آمار رسمی، در عربستان یک هزار و ۱۰۴ تن را مبتلا کرده و باعث مرگ سه نفر شده است، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این آمار واقعی نیست و دولت سعودی قصد دارد با دستکاری آمار، وضعیت کشور را از نظر ابتلا به کرونا مناسب جلوه دهد.

رییس جمهوری چین در ادامه با یاداوری میزبانی پادشاه عربستان سعودی در نشست ویژه سران گروه ۲۰ برای مقابله جهانی مشترک با کرونا گفت: در این نشست طرف ها درباره «مقابله با بیماری همه گیر کنونی و تثبیت اقتصاد جهان» به توافقات زیادی رسیده و سیگنال های مثبت به جهان ارسال کردند.

رییس جمهوری چین با تاکید بر این که «ویروس مرز نمی شناسد» و تنها با همکاری کل جهان می توان آن را شکست داد، گفت: اعضای گروه بیست باید بر اساس «مفهوم جامعه با سرنوشت مشترک بشر» برای پیشگیری از بیماری و تثبیت اقتصاد با یکدیگر همکاری داشته باشند.

سلمان بن عبدالعزیر پادشاه عربستان سعودی نیز در این تماس اقدامات چین در مقابله با بیماری کرونا را قاطعانه، قدرتمند و موفق خواند و گفت: این موفقیت چین پیامی مثبت برای جهان به شمار می آید.

پادشاه عربستان با ابراز اطمینان به پیروزی چین در مقابله با کرونا، از «کمک های چین به عربستان از جمله لوازم پزشکی و کیت تشخیص» تشکر کرد و گفت: این اقدامات کمک کننده برای مردم عربستان سعودی نیز فراموش نشدنی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز