حسین کنعانی‌مقدم:

بحران اقتصادی جدی در جهان شکل می‌گیرد/ تا ترامپ بر سر کار باشد، وضعیت همین است/ بحران اقتصادی آمریکا در آستانه فروپاشی!/ مانع اصلی تولید واردات است

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۲۳:۳۶:۰۰
کد خبر: ۹۸۲۰۹۸
بحران اقتصادی جدی در جهان شکل می‌گیرد/ تا ترامپ بر سر کار باشد، وضعیت همین است/ بحران اقتصادی آمریکا در آستانه فروپاشی!/ مانع اصلی تولید واردات است
فعال سیاسی اصولگرا گفت: کرونا بر اقتصاد جامعه اثر بسیار منفی خواهد گذاشت و شاهد یک بحران اقتصادی جدی در اقتصاد جهانی خواهیم بود.

«حسین کنعانی‌مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره نامگذاری امسال به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری به خبرنگار سیاسی برنا گفت: همانگونه که در دهه گذشته شاهد نامگذاری‌ها با ریل‌گذاری اقتصادی توسط مقام معظم رهبری بودیم به نظر می‌رسد با توجه به ادامه تهدیدها، تحریم‌ها و ادامه اقدامات خصمانه‌ای که دشمن دارد ما نیازمند، یک جهش در بحث اقتصاد به ویژه بحث تولید هستیم و برای رسیدن به این هدف نیز همان طور که ایشان هم فرمودند، همه قوا باید وارد عرصه شوند و با همکاری قوه مقننه، مجریه و قضائیه موانع بر سر تولید برداشته شود. این نیازمند یک فرهنگ جهادی و یک مدیریت جهادی برای یک حرکت جهشی است و باید در ساختارهای اجرایی کشور، تغییرات جدی رخ دهد.

او افزود: دولت چابک و یک فرهنگ جهادی می‌تواند ما را به هدفمان برساند. در غیر این صورت با این ساز و کارهایی که وجود دارد ما شاهد بودیم که سال گذشته هم نتوانستیم آن گونه که باید و شاید به اهداف بحث تولید در داخل بپردازیم. بر اساس آمار دولت، 35 میلیارد دلار با توجه به این کمبود ارزی که وجود دارد، واردات داشتیم و این نقطه ضعف تولید است چون تنها چیزی که مانع تولید است، واردات بی‌رویه است.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: تحریم‌ها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد به این دلیل که ما بر مواضع خودمان در رابطه با اهدافی که انقلاب اسلامی دارد پافشاری، مقاومت و ایستادگی می‌کنیم. تا زمانی که ترامپ سر کار است ما شاهد این گونه اقدامات خواهیم بود. البته کرونا بر اقتصاد جامعه اثر بسیار منفی خواهد گذاشت و شاهد یک بحران اقتصادی جدی در اقتصاد جهانی خواهیم بود که بخشی از آن را خواه ناخواه ایران متأثر از آن خواهد شد ولی ایران تأثیر کمتری دارد؛ به این دلیل که چندین سال است تحریم هستیم و عملا توانستیم با استفاده از منابع داخلی، خود را سرپا نگه داریم ولی اقتصاد آمریکا و حتی چین و خیلی از کشورهای دیگر تحت تأثیر این ویروس کرونا قرار خواهند گرفت و باید شاهد فروپاشی اقتصادی آمریکا، باشیم. در این صورت نباید دنبال این باشیم که آمریکا تحریم‌ها را بردارد و ما بخواهیم، امتیاز بدهیم بلکه این آمریکایی‌ها هستند که برای نگه داشتن اقتصادشان به این نیاز دارند که اقتصاد منطقه خاورمیانه را در اختیار داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا لیست 30 نفره اصولگرایان در مجلس یازدهم می‌تواند این شعار را تحقق ببخشد با توجه به اینکه بسیاری از افراد این لیست از نظر کارآمدبودنشان حتی از سوی جریانات اصولگرا نیز مورد انتقاد هستند تصریح کرد:  به هر حال مجلس یازدهم با چالش‌هایی مواجه است که باید ترکیبی از  نیروهای مختلف را داشته باشد. بنده معتقدم در سال 99 هدفگذاری که باید انجام شود علی رغم شعاری که مقام معظم رهبری مطرح کردند بحث سلامتی اقتصاد، جسم مردم و روح و روان مردم است، یعنی در سه بخش باید قوانینی را وضع و موانعی را برطرف کنیم که به این سه سلامتی، دست پیدا کنیم. به نظر می‌رسد که ترکیب مجلس، مهم است و لیست تهران تعیین کننده مجلس نیست، البته ممکن است در هیئت رئیسه مجلس شاهد یک جوانگرایی باشیم اما ترکیبی از آدم های باتجربه و نمایندگان جدید شاید بتواند ترکیب مناسبی را ایجاد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز