سایت هیل:

ترامپ مردم آمریکا را در قتلگاه «داو جونز» قربانی نکند

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۰۱:۱۲:۱۵
کد خبر: ۹۸۲۲۵۶
ترامپ مردم آمریکا را در قتلگاه «داو جونز» قربانی نکند
سایت هیل با انتقاد از عملکرد رییس جمهوری آمریکا در مقابله با کرونا هشدار داد که دونالد ترامپ بخاطر منافع اقتصادی، مردم این کشور را به قتلگاه «داو جونز» نبرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «ماریا کاردونیا» استراتژیست حزب دموکرات و تحلیلگر بخش اسپانیایی شبکه سی. ان. ان شنبه شب در یادداشتی در تارنمای هیل نوشت: کشور ما در آرزوی دیدن یک رهبر واقعی است؛ فردی که مایه اطمینان و آرامش خاطر باشد و بتواند حقیقت را بگوید و با مردم همدلی کند.  

این تحلیلگر افزود: متاسفانه ما چنین چیزی از فرمانده کل قوای خود ندیده‌ایم. نشست‌های خبری ترامپ به یک نمایش مضحک و عاری از حقیقت تبدیل شده است، به گونه‌ای که برخی رسانه‌ها تصمیم گرفته‌اند این برنامه‌ها را به طور کامل یا به طور زنده پخش نکنند.

نویسنده هیل از اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و امتناع دولت ترامپ از همکاری به‌موقع با ایالت‌ها ادامه داد: نه تنها اوضاع در آمریکا بدتر شده بلکه به نظر می‌رسد فرمانده کل قوای ما بیش از پیش وضع مرگ و زندگی را که با آن روبرو هستیم، انکار می‌کند. این انکار به قیمت جان مردم آمریکا تمام می‌شود.

هیل با اشاره به کمبود ماسک، گان، دستکش و سایر تجهیزات و لوزام حفاظتی برای پزشکان و پرستاران نوشت: ما قوی‌ترین کشور دنیا هستیم. این ظالمانه است که پرستاران و تکنیسین‌های پزشکی ما مجبور می‌شوند برای به دست آوردن این لوازم به زحمت بیافتند و یا از بیم ویروس به سر کار نروند.

اگر ترامپ در ماه دسامبر یا ژانویه به موقع وارد عمل می‌شد، هیچ یک از این مسائل پیش نمی‌آمد. اما او تصمیم گرفت که هیچ کاری نکند زیرا می‌ترسید که اقداماتش تبعات مخاطره‌آمیز سیاسی برایش در پی داشته باشد.  

هیل در خصوص اصرار رییس جمهوری بر پایان خانه‌نشینی مردم در اوج شیوع کرونا هشدار داد: اینک ترامپ با یک اقدام خطرناک‌تر قصد دارد که تا عید پاک (۱۲ آوریل – ۲۴ فروردین) مردم به سر کار بازگشته و کسب و کارها و فعالیتشان را از سر بگیرند.

کاردونیا استراتژیست حزب دموکرات در ادامه یادداشت خود افزود: او نگران اقتصاد کشور است. ما هم نگران هستیم. اما هیچ یک از ما نباید جان مردم را در قتلگاه داو جونز قربانی کنیم و نباید اجازه دهیم که برای داشتن یک اقتصاد قوی آمریکایی‌های سالخورده بمیرند.

داو جونز یا میانگین صنعتی داو جونز یک شاخص در بازار بورس آمریکاست که عملکرد و ارزش سهام ۳۰ شرکت بزرگ این کشور را می‌سنجد.  

این نویسنده ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری معلوم می‌شود که چرا از روسای جمهوری می‌خواهیم که ریاست‌شان تداخل منافع مالی و اقتصادی با کسب و کارشان نداشته باشد. گزارش‌ها حاکی است که ۶ شرکت از هفت بنگاه بزرگ پولسازی بزرگ ترامپ تعطیل شده است. آیا او می‌خواهد که برای رسیدن منفعت به دهک‌های پایین کسب و کارها دوباره فعالیتشان را شروع کنند یا می‌خواهد زیان مالی شرکت‌های خودش را جبران کند؟  

در پایان این یادداشت آمده است: ترامپ، خصوصا در مواقع بحرانی، نشان داده است که نمی‌داند چگونه رهبری کند، چگونه مایه آرامش خاطر باشد، واقعیت را چگونه برایمان بیان کند، چگونه بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌های درست بگیرد و نمی‌داند که چه چیزی خیر بیشتری دارد. این مسائل ایجاب می‌کند که در ماه نوامبر فرمانده کل قوا (رییس جمهوری) متفاوتی برگزینیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز