نوروزنامه ۹۹؛ / کارشناس مسائل بین الملل:

ایران و آمریکا متقابلاً با هم در حال جنگ هستند/ آمریکا روز به روز فشارهای اقتصادی را بیشتر می‌کند

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۲۳:۲۰:۳۹
کد خبر: ۹۸۲۵۴۳
ایران و آمریکا متقابلاً با هم در حال جنگ هستند/ آمریکا روز به روز فشارهای اقتصادی را بیشتر می‌کند
کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران و آمریکا متقابلاً با هم در حال جنگ هستند جنگ ایران و آمریکا بر سر موجودیت اسرائیل است.

«فریدون مجلسی»، کارشناس مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و عراق گفت: ایران و آمریکا متقابلاً با هم در حال جنگ هستند جنگ ایران و آمریکا بر سر موجودیت اسرائیل است. آمریکا حاضر نیست از حمایت و حفاظت از اسرائیل دست بردارد و ایران هم از نابودسازی اسرائیل عقب نشینی نمی کند. 

او ادامه داد: پس از برخورد های نظامی مکرر، جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران را شاهد هستیم و همه کشورهای دنیا در این جنگ به دلیل منافع خود خواسته های آمریکا را رعایت می کنند، از کشوری توانایی برای مقابله با زیان های جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران را شاهد نبودیم. باتوجه به  این شرایط در داخل کشور می توانیم به تولید بیفزاییم و به رفع نیازهای داخلی کمک کنیم، هر چند در برابر تورم شدید و عدم سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و اشتغال و درآمدزایی، امکانات برای کار جدید به دلیل شرایط جنگی وجود ندارد.

مجلسی تاکید کرد: لغو تحریم های ایران موکول به اجازه اسرائیل است تا زمانیکه خصومت ورزی دوجانبه وجود داشته باشد امکانی برای مصالحه بین ایران و آمریکا وجود ندارد. مرحله تحریمی که در آن قرار داریم جزو برنامه‌های از پیش تنظیم شده آمریکا در تحمیل جنگ فرسایشی به ایران است. دام جنگ فرسایشی یک دام شناخته شده آمریکایی است، از چند سال پیش آغاز شده و مقصود از جنگ فرسایشی ضعیف کردن رقیب است. 

او مطرح کرد: آمریکا، شوروی را درگیر جنگ های مختلف در افغانستان و ویتنام کرد و با دخالت در تلاش های آزادی بخش در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی بعد از درهم شکستن بنیه اقتصادی شوروی آن نظام را فروخت. این جنگ فرسایشی در سوریه، یمن و غزه ادامه دارد. آمریکا در عرصه اقتصادی ایران را در منگنه قرار داده و روز به روز فشارها را بیشتر می کند. او با تحریم شخصیت ها، افراد را وادار به تجدیدنظر در روش‌های نظامی خود برای نابود سازی اسرائیل می کند. ایران سعی می کند تا در عرصه دیپلماسی مظلومیتش را به گوش همه برساند و بدون عقب نشینی از منافع خود در صدد لغو تحریم ها گام بردارد از سوی دیگر آمریکا می‌خواهد ایران در خصومت ورزی خود، کوتاه بیاید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز