نوروز نامه ۹۹؛ / یادداشت اختصاصی؛

پاسدار نهضت حسینی

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۲:۰۹:۳۵
کد خبر: ۹۸۲۷۰۳
پاسدار نهضت حسینی
سید رضا اکرمی - عضو جامعه روحانیت مبارز

پنجم ماه شعبان سال ۳۸ قمری "علی بن الحسین" امام چهارم به دنیا آمد. نام پدر حسین است و نام مادر شهربانو، پدربزرگ علی علیه السلام و عموی خود امام مجتبی را دید و حدود ۵۷ سال زیست و در مدینه مدفون گشت.

امام چهارم در سخت‌ترین شرایط "خون و شهادت و تکثیر دشمن و غارت" مسئولیت و تولیت امت و رهبری امت اسلامی را عهده دار شد که باید در حفظ جان خود بکوشد و از عیالات امام حسین علیه السلام حفاظت کند و پیام نهضت منتهی به شهادت پدر و اصحاب و بنی هاشم را به جهان اسلام برساند.  چه خاطره سخت و سنگین و سهمگینی. حضرت در پاسخ به یکی از افراد که پرسید "کیف اصبحت" روزت چگونه است؟ فرمود: " اصبح الناس آمنین برسول الله و اصبحنا خائفین منه"

مردم به برکت رسول خدا در امن و امان هستند ولی فرزند زادگان او در خوف و هراس و  ناامنی.

نوشته‌اند خفقان در دو زمان شدید شد، یکی پس از وفات رسول خدا و دیگر پس از شهادت امام حسین علیه السلام

حضرت زین العابدین در دوران امامت خود پیام نهضت حسینی را به تاریخ رساند و اهل بیت را در بین بدترین مردم و اموی ها و مروانیان در شام معرفی کرد و اسلام محمدی را در شعاع عصر خود پاسداری کرد.

یادگار نفیس "صحیفه سجادیه" که بعد از قرآن و نهج البلاغه جامع‌ترین دایره المعارف اعتقادی و اخلاقی و سیاسی و عاطفی است و لقب "اخت القران" و "زیور اهل بیت" را دارد در اختیار جامعه انسانی گذاشت.

هانری کربن استاد فلسفه دانشگاه سوربن فرانسه صحیفه سجادیه را شناسنامه اهل بیت می‌داند. در قصه کرونا که جهان را درگیر خود کرده و همه مرزهای جغرافیایی و تاریخی و انسانی را به هم ریخته است رهبر معظم انقلاب دعای هفتم این صحیفه را معرفی کرد که در شرایط سخت حال، آن را به پیشگاه خداوند بخوانیم و رئیس کلیساهای انگلستان دعای عافیت را برای روزهای یک‌شنبه کلیسا برگزید.

حضرت سجاد در قالب دعا که خود سلاحی است در کنار دانش و سلاح نظامی و اشک "یارب رحم من راس ماله الرجاء و سلاحه البکاء، سلاح المومن الدعاء " دل‌ها را متوجه خدا و معاد و معنویت و اسلام محمدی را پاسداری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز