قائم مقام وزیر صمت:

هیچ کالای دارای مشابه داخلی وارد کشور نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۲:۳۵:۰۹
کد خبر: ۹۸۲۷۱۶
قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه در سال 99 هیچ کالایی که دارای مشابه تولید داخلی است، اجازه واردات نخواهد یافت، گفت: نقش‌آفرینی قدرتمند شبکه‌های خرده‌فروشی، تاب‌آوری بازار را افزایش داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا حسین ندرس خیابانی اظهار کرد: در کنار شبکه‌های خرده‌فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز توانستند در مقاطع مختلف و به ویژه پدیده‌های نوظهوری همچون کرونا نقش‌آفرینی مناسبی داشته باشند و در یک کلام، تمام مدل‌های مشارکت‌کننده در تنظیم بازار به عنوان حلقه‌های تکمیل‌کننده یکدیگر توانستند مقاومت و تاب‌آوری در مقابل فشار مضاعف تقاضا را رقم بزنند. 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار مجموعه سیاست‌هایی که برای تأمین و توزیع در بازار تدوین شده، راه‌اندازی‌ فروش‌های اینترنتی و مجازی نیز توانست علاوه بر اینکه سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را عملیاتی کرده و مردم را به ماندن در خانه تشویق کند، کمک کرد تا مردم به راحتی بتوانند مایحتاج خود را تأمین کرده و از این بحران عبور کنیم.

مدرس خیابانی گفت: امروز مباحث ستاد تنظیم بازار از جنس صرفاً اقتصادی نیست بلکه امروز امنیت ملی کشور در گروی امنیت غذایی است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تنظیم بازار با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها پیش رفته و بدون همکاری ملی بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، دادستانی کل کشور، وزارت جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، وزارتخانه‌های راه، بهداشت و گمرک قادر به حرکت جدی در مسیر تنظیم بازار نخواهد بود.

نظر شما