وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید مواد ضد عفونی کننده ۸ برابر شد

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۲:۰۰:۳۳
کد خبر: ۹۸۳۲۸۵
تولید مواد ضد عفونی کننده ۸ برابر شد
امروز تولید مواد ضد عفونی کننده نسبت به روز‌های آغاز بیماری کرونا ۸ برابر افزایش و تولید ماسک سه لایه ۳ برابر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از صداوسیما، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت معدن و تجارت، با اشاره به اینکه در این برهه از زمان تعدادی از کسب و کار‌ها متحمل آسیب شده اند گفت: در دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان برای واحد‌های تولیدی با نرخ ۱۲ درصد مصوب شد و آیین نامه آن در حال تصویب است.

رضا رحمانی درباره تولید و توزیع اقلام مورد نیاز مردم گفت: بسیار از واحد‌های تولید از جمله اقلام بهداشتی و غیر بهداشتی و تولید بخشی از مایحتاج مردم در ایام تعطیل فعال بودند.

وی ادامه داد: در حوزه اقلام مربوط به کرونا در تولید شرایط عادی داشتیم که با شیوع این بیماری مشکل ما برای تولید این اقلام چندین برابر شد امروز تولید مواد ضد عفونی کننده نسبت به روز‌های آغاز بیماری کرونا ۸ برابر افزایش و تولید ماسک سه لایه ۳ برابر شده است.

رحمانی افزود: برخی از صنوف نیز خود اقدام به تولید این اقلام کردند که جزو این آمار نیستند این افراد با احساس مسؤلیت و حفظ خدمت به مردم پای کار آمدند.

وزیر صمت بیان کرد: بسیاری از کارخانه‌های خطوط تولید خود را عوض کردند و با هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجوز برای تولید اقلام بهداشتی گرفتند و اقدام به تولید اقلام بهداشتی کرده اند.

وی ادامه داد: در برخی از موارد مجبور به واردات بودیم که اقدام شد و در حال انجام است و در برخی از موارد نیز صادرات برخی اقلام را منع کردیم.

وی گفت: درباره استمهال بدهی واحد‌ها و شرکت‌های خدمات رسان مصوب شد تا دولت مهلت چندین ماه به این کسب و کار‌ها بدهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اصناف هم برای اعطای تسهیلات آیین نامه‌ای تدوین می‌شود، ادامه داد: علاوه بر ۷۵ هزار میلیارد تومان، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر مصوب شد. همت دولت این است تا به نحوی این افراد بتوانند به حوزه کسب و کار خود برگردند تا دوباره واحد‌های تولیدی فعال شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز