وزیر کشور:

مسافرت‌ها ۳۰ درصد بیش از گذشته کاهش یافت/ مصرف بنزین هم ۵۵ درصد کمتر شد/ بستری و فوتی‌ها در خیلی از استان‌ها روند کاهشی داشت

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۲:۰۷:۱۵
کد خبر: ۹۸۳۲۸۸
مسافرت‌ها ۳۰ درصد بیش از گذشته کاهش یافت/ مصرف بنزین هم ۵۵ درصد کمتر شد/ بستری و فوتی‌ها در خیلی از استان‌ها روند کاهشی داشت
وزیر کشور گفت: گزارش از وضعیت جاده‌ها نشان می‌دهد مسافرت‌ها ۳۰ درصد بیش از گذشته کاهش یافته و مصرف بنزین هم ۵۵ درصد کمتر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور، در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: مرحله دوم طرح محدود سازی که در حال اجراست به نحو احسن مورد استقبال مردم واقع شده است. دستگاه‌های اجرایی در این زمینه خوب عمل کرده اند و حدود هزار مورد ورودی و خروجی در استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت سه شیفت با همکاری نیرو‌های بسیجی و نیروی انتظامی تحت کنترل قرار دارد.

وی ادامه داد: گزارش از وضعیت جاده‌ها نشان می‌دهد مسافرت‌ها ۳۰ درصد بیش از گذشته کاهش یافته و مصرف بنزین هم ۵۵ درصد کمتر شده است.

وزیر کشور گفت: برای امروز که روز طبیعت است تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده است تا در مراکز تجمع مردم محدودیت‌هایی ایجاد شود.

وی افزود: تاکنون مردم همراهی خوبی داشته‌اند و امیدواریم با ادامه این طرح تا بیستم فروردین بتوانیم محدود سازی را با همکاری مردم انجام دهیم.

وزیر کشور گفت: اگر قرار باشد بعد از بیستم فروردین فعالیت‌ها از سر گرفته شود کمیته امنیتی اجتماعی و سیاسی وزارت کشور جلساتی خواهد داشت و شرایط فعالیت همه مشاغل و صنوف را بعد از بیستم فروردین بررسی می‌کند.

وی افزود: برای وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری با همکاری خود وزارت خانه‌ها در حال بررسی موضوع هستیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در حوزه ابتلا، بستری و فوتی‌ها در خیلی از استان‌ها روند کاهشی و ثبات پیدا کرده است گفت: در ۴ استان هم روند افزایشی داشته ایم با این حال امیدواریم ۲۰ فروردین بتوانیم کشور را به فعالیت‌ها برگردانیم که البته این کار بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد.

وی افزود: از مردم، صدا و سیما، نیروی انتظامی، بسیج و کادر درمانی در همه استان‌ها که در کنار استانداران و فرمانداران تلاش کردند قدردانی می‌کنیم.

نظر شما