برآورد اشتباه، اوضاع را وخیم تر کرده است

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۱۲:۱۳:۱۷
کد خبر: ۹۸۳۵۴۵
برآورد اشتباه، اوضاع را وخیم تر کرده است
متن مذاکرات کمیسیون اروپا نشان می دهد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با برآورد نادرست از میزان توانایی در مقابله با ویروس کرونا، اوضاع کنونی را وخیم تر کرده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک ماه پیش از شیوع بیماری کووید ۱۹ و بحران کمبود تجهیزات پزشکی و لوازم تشخیصی، درمانی و حفاظت شخصی، به بروکسل اطمینان داده بودند که نظام بهداشتی کشورهایشان آماده بوده و دیگر نیازی به سفارش تجهیزات پزشکی نیست.

این برآورد خوشبینانه به شدت با کمبود کنونی ماسک و تجهیزات پزشکی در تضاد است. چند هفته پس از طغیان کرونا در قاره سبز، کمیسیون اروپا برآورد کرد که نیاز به اقلام پزشکی و درمانی ۱۰ برابر موجودی فعلی است.

به گزارش رویترز، دولت های اتحادیه اروپا با دست بالا گرفتن توانمندی خود در مقابله با ویروس کرونا مخمصه کنونی را خطرناکتر کرده اند.

۵ فوریه (۱۶ بهمن) یعنی دو هفته پس از قرنطینه ۶۰ میلیون نفر را در استان کرونا زده هوبی چین و دو هفته پیش از انتشار نخستین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایتالیا، یک مقام کمیسیون اروپا در جلسه ای غیرعلنی با دیپلمات های کشورهای عضو، گفت: اوضاع تحت کنترل است. آمادگی در کشورهای عضو در سطح بالایی است و بیشتر آنها تدابیری را (برای تشخیص و درمان کووید ۱۹) اتخاذ کرده اند.

در ادامه این صورت جلسه آمده که کشورهای عضو توانایی انجام آزمایش های تشخیص کرونا را داشته و برخی از آنان در حال انجام آن هستند.

بر اساس مشروح مذاکرات ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) وزیران بهداشت و کمیسیون اروپا  اعلام کرده بودند که نیازی به کمک برای تهیه تجهیزات پزشکی ندارند. در این اسناد آمده که هیچ کشوری درخواست حمایت برای فراهم آوردن اقلام پزشکی بیشتر نکرده بود و تنها چهار عضو که نامی از آنها برده نشده هشدار داده بودند که در صورت وخامت اوضاع، ممکن است به تجهیزات حفاظتی نیاز داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز