هشدار جانسون درباره نقض مقررات منع رفت‌ و آمد

۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۱۸:۵۳:۲۹
کد خبر: ۹۸۳۹۱۶
هشدار جانسون درباره نقض مقررات منع رفت‌ و آمد
نخست وزیر انگلیس روز جمعه در آستانه تعطیلات عید پاک و گرم شدن دمای هوا، به شهروندان کشورش هشدار داد؛ مقررات منع رفت و آمد را که به کاهش سرعت انتشار و همه گیری ویروس کرونا منجر شده، نقض نکنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بوریس جانسون» با انتشار فیلمی در توئیتر افزود: احتمالا تعداد زیادی از مردم به ویژه آنهایی که صاحب فرزند هستند، حساب می‌کنند که این وضعیت (خانه نشینی) مدت زیادی ادامه خواهد داشت و شاید وسوسه شوند که از خانه بیرون رفته و مقررات را نقض کنند،  اما از شما می‌خواهم دست به چنین اقدامی نزنید و طبق مقررات عمل کنید.

وی افزود؛  اجرای مقررات منع رفت و آمد که از دوشنبه دو هفته پیش وضع شد، تاثیر به سزایی در کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا در این کشور داشته و ضروری است که در این مقطع محدودیت‌ها تداوم یابد.

در حالی که شمار بیماران و مبتلایان فوت شده بر اثر ابتلا به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است،  دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که این آمارها در روزهای آینده افزایش یافته و تا ۹ روز دیگر به اوج برسد.  

نخست وزیر انگلیس که به دلیل ابتلا به کرونا، هفت روز گذشته را خانه نشین بوده، همچنین اعلام کرد؛ هنوز تب دارد و طبق توصیه‌های بهداشتی تا زمانی که علائم بیماری بر طرف نشده، به قرنطینه خانگی ادامه می دهد.

وی افزود با اینکه حال عمومی‌اش بهتر شده و دوره هفت روزه خانه نشینی اش به پایان رسیده است، اما همچنان دارای نشانه های خفیفی از بیماری کوید-۱۹ است.

جانسون جمعه گذشته اعلام کرد که نتیجه آزمایش ابتلای او به کرونا مثبت شده و خود را قرنطینه کرده است. او در این مدت از طریق ارتباط ویدیویی، رهبری دولت را بر عهده داشت.   

نخست وزیر انگلیس دیشب برای اولین بار مقابل دوربین خبرنگاران حاضر شد و همراه با فراخوان مردم، کارکنان بخش درمان کشورش را تشویق کرد.  

وزیر بهداشت انگلیس که ساعتی پس از اعلام جانسون، از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای خود خبر داده بود، روز گذشته (پنجشنبه) پس از گذشت یک هفته از قرنطینه خارج شد و صبح امروز (جمعه) در مراسم گشایش بیمارستان صحرایی تخصصی کرونا در شرق لندن شرکت کرد.  

وزیر مشاور دولت انگلیس در امور اسکاتلند، دستیار ارشد جانسون و عالی ترین مقام پزشکی انگلیس به دلیل کرونا همچنان در قرنطینه بسر می‌برند.

نظر شما