انتقاد شدید کانادا از آمریکا

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۰۹:۴۳:۲۹
کد خبر: ۹۸۴۰۱۹
انتقاد شدید کانادا از آمریکا
نخست وزیر کانادا با انتقاد از آمریکا ،توقف صادرات ماسک ان۹۵ از آمریکا را "اقدامی اشتباه" خواند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ۳ام، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماسک‌های تنفسی در آمریکا می‌گوید کاخ سفید با استفاده از قانون کنترل تولید در زمان جنگ به این کارخانه دستور داده که سفارشات تولید ماسک های ان ۹۵ از سوی کانادا و آمریکای لاتین را متوقف کند و الویت را به سفارشات داخلی که از سوی مرکز فدرال مدیریت بحران (فیما) دریافت می‌کند بدهد.

در واکنش به این خبر، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در اظهاراتی تلویزیونی گفته که کشورش و آمریکا همکاری های مشترکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دارند از جمله "صدها پرستار و کادر درمانی که به طور روزانه از شهر وینزر کانادا به دیترویت آمریکا می‌روند تا به بیمارستان‌های این شهر کمک کنند".

آقای ترودو با تاکید بر مراودات انسان‌دوستانه و اقتصادی میان دو کشور همسایه گفت که قطع صادرات محصولات پزشکی از آمریکا "اقدامی اشتباه" خواهد بود و دولت او این موضوع را در رایزنی با همتایان آمریکایی خودشان تصریح کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته قصدش از به کارگیری قانون کنترل تولید به هنگام جنگ این بوده که به شرکت ۳ام "تلنگری محکم" بزند هر چند در این مورد توضیح بیشتری نداده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز