نماینده کنست:

تل­ آویو در برخورد با کرونا بین عرب­ و یهود تبعیض قایل می­ شود

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۳۷:۱۲
کد خبر: ۹۸۴۳۲۷
تل­ آویو در برخورد با کرونا بین عرب­ و یهود تبعیض قایل می­ شود
رییس فهرست مشترک عربی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، نسبت به تبعیض این رژیم بین عرب ها و یهودیان در خصوص انجام تست کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایمن عوده» در مقاله­ ای که در پایگاه کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل منتشر شد، نوشت: شکاف موجود در خصوص آمار تست کرونا در میان جمعیت اسرائیل و مقایسه این آمار در میان شهرک های عربی و  ساکنان یهود را بیانگر تبعیض سازماندهی دانست و گفت این موضوع در وهله نخست، عرب ­ها و در وهله بعد، همه اسرائیلی ­ها را در معرض خطر قرار می ­دهد.

رییس فهرست مشترک که از چهار حزب عربی تشکیل شده است، گفت: آمارهای مربوط به برخورد رژیم  اسرائیل با این ویروس در مناطق عربی، شوکه کننده است.

وی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تا این لحظه تنها چهار هزار تست کرونا در شهرک­ های عربی انجام شده و این در حالی است که روزانه هفت هزار تست کرونا در سراسر سرزمین های اشغالی انجام می ­شود.

عوده افزود: از بین بیش از هفت هزار بیمار کرونایی در سراسر اسرائیل، تاکنون تنها ۱۰۵ مورد ابتلا به این ویروس در داخل مناطق عربی تشخیص داده شده است.

وی یادآورشد که سیستبهداشت اسرائیل هیچ فکری برای شمار بیماران کرونایی در شهرک ­های عربی ندارد.

تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان تاکنون به یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۴۲۱ تن رسیده که در این بین، بیش از ۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز