مجلس طرح خودکفایی در تولید کالاهای اساسی را بررسی کرد

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۹۸۴۳۵۹
مجلس طرح خودکفایی در تولید کالاهای اساسی را بررسی کرد
ششمین جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، صبح روز۱۶فروردین ماه با طرح خودکفایی استان ها در تولید کالاهای اساسی با حضور نمایندگان عضو این کمیسیون، معاونان وزارتخانه های صمت، اقتصاد و جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، در این جلسه که با استفاده از فناوری دیجیتالی دو سویه برگزار شد، نمایندگان این وزارتخانه‌ها برنامه‌های خود را در مورد راهکارهای تحقق جهش تولید و کاهش آثار و تبعات اقتصادی کرونا ارائه دادند.

چگونگی افزایش صادرات، کنترل واردات با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، نحوه اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور که کاهش یک میلیارد دلاری ارز اختصاص یافته به صادرات را در سال ۹۸ در پی داشت از دیگر موضوعات مطرح جلسه امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بود.

بر اساس این گزارش، در ششمین جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در سال ۹۹، وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از کاهش واردات، افزایش تولید داخل و صادرات محصولات کشاورزی و همچنین طرح‌های افزایش بهره‌وری مانند طرح‌های اجرا شده در استان های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان را که بخشی از آن به بهره‌وری رسیده است، برای نمایندگان مجلس تشریح شد.

پیش بینی میزان تولید امسال گندم  تا ۱۳ میلیون تُن که به معنای خودکفایی در این کالای اساسی است و نیز اجرای طرح‌های خودکفایی در شکر، روغن، چای و سایر مواد اولیه مورد نیاز بخش کشاورزی از دیگر موضوعات مورد بحث نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وزارتخانه های صمت، اقتصاد و جهاد کشاورزی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بود.

در این جلسه همچنین، الگوهای موثر برای توزیع بهینه بسته های حمایتی در بین بیکارشدگان کرونا، کارگران روزمزد و افراد شاغل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما