عضو جامعه روحانیت مبارز:

وظیفه داریم خود را اصلاح کنیم

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۴:۳۰:۰۸
کد خبر: ۹۸۴۶۸۲
وظیفه داریم خود را اصلاح کنیم
عضو جامعه روحانیت مبارز در یادداشتی نوشت؛ امام علیه السلام برای اصلاح جهان می آید و ما وظیفه داریم خود را اصلاح کنیم و در اصلاح دیگران زمینه سازی بنماییم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن یادداشت سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، که در اختیار خبرگزاری برنا قرار گرفته به شرح زیر است:

ماه شعبان ماه رسول الله است و هذا شهر نبیک سید رسلک. شعبان الذی حفتته منک بالرحمه و الرضوان» در این ماه ولادت امامی دارد که خاتم الائمه است «وصی الاوصیاء» و «مهدی آل محمد» لقب دارد، نام پدرش حسن و نام مادرش نرجس می باشد. در سال 255 بدنیا آمد و در سال 329 در غیبت کبری قرار گرفت و چون حضرت مسیح (ع) در انتظار ظهور قرار دارد.

علت غیبت امام موضوع تقیه است و ترس از قتل و می بایست برای این ذخیره الهی شرایطی به وجود آید که جهان پذیرای حضرت گردد.

«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ»، نور آیه 55 و در آن زمان رشد فکری و علمی و فقهی و حقوقی و اخلاقی پدیدار گردد.

"اذا قام القاءم وضع الله یده علی رءوس العباد فکملت بهم احلامهم و جمع بها عقولهم" همگان حکومت واحد و قانون و مدیریت واحد را پذیرا می گردند و حضرت مسیح ع بازوی امام می گردد.

وظیفه ما ایمان به امامت این مولود است که پاداش بسیار و جایگاه والا دارد و مومنان به حضرت برتر از مومنان به رسول اکرم و ائمه اطهار می باشند و دیگر اینکه باید دوران انتظار را سپری نماییم و انتظار افضل الاعمال واجب العباده است و تبیین و تبلیغ چنین وجود مقدس امری ارزشمند می باشد و وظیفه دیگر زمینه سازی برای ظهور حضرت است.

امام علیه السلام برای اصلاح جهان می آید و ما وظیفه داریم خود را اصلاح کنیم و در اصلاح دیگران زمینه سازی بنماییم، امام راحل و معمار انقلاب اسلامی در سال 43 شمسی به عزیزان موتلفه فرمود باید سه طرح در اندیشه خود داشته باشیم، نخست نجات ایران از استبداد داخلی و دیگر قطع استعمار خارج از ایران و سوم زمینه سازی برای ظهور امام عصر علیه السلام

هانری کربن استاد فلسفه در دانشگاه سوربن فرانسه می گوید علت نشاط و شادابی ایران در این است که به امام حی غایب معتقدند و در تنگناها می گویند امن یجیب المضطر و امام به مرحوم شیخ مفید نوشت اناغیرناسین لذکرکم و غیرمهماین لمراعاتکم، ما شما را فراموش نمی کنیم و مراقبت می کنیم.

سیدرضا اکرمی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز