اخطار عضو ارشد کارگروه ترامپ برای مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۲۰:۵۹:۱۲
کد خبر: ۹۸۴۸۱۳
اخطار عضو ارشد کارگروه ترامپ برای مقابله با کرونا
دکتر آنتونی فاوچی عضو ارشد کارگروه ترامپ برای مقابله با کرونا و مدیر ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا (NIH) روز یکشنبه نسبت به سرعت شیوع این ویروس در ایالت متحده هشدار داد و اعلام کرد که شهروندان آمریکایی هفته بدی پیش رو خواهند داشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا (NIH) و یکی از افراد کلیدی در کار گروه تیم ترامپ برای مقابله با شیوع کرونا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی‌اس گفت: ما شاهد افزایش مبتلایان در هفته جاری خواهیم بود و اوضاع بد خواهد شد و ما باید برای آن آماده شویم.  

وی افزود: افزایش شمار مبتلایان تکان دهنده خواهد بود و بی تردید این مسئله بطور قع نگران کننده است و ما باید تنها با آن دست و پنجه نرم کنیم.  

فاوچی با اشاره به سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا خاطر نشان کرد: ما باید این هفته را هوشیارانه طی کنیم زیرا هفته بدی خواهد بود.  

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی انستیتوی ملی بهداشت آمریکا با تاکید بر مرگبار بودن ویروس کووید ۱۹ گفت: برخی ایالت‌ها با پرهیز از اعلام قوانین سراسری قرنطینه خانگی جان مردم را در خطر خواهند انداخت.  

مقام‌های آمریکایی پیشتر گفته‌اند که  پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که ممکن است حداقل ۱۰۰ هزار نفر در این کشور جانشان را از دست بدهند.  

دکتر "دبورا برکس" هماهنگ کننده تیم واکنش کرونا در کاخ سفید در کنفرانس خبری روز شنبه گفت که دو هفته آینده برای کنترل بیماری "اهمیت فوق العاده‌ای خواهد داشت.  

وی افزود : این آن دوره‌ای است که نباید به فروشگاه مواد غذایی بروید، نباید به داروخانه بروید، و هرچه می‌توانید برای سلامتی خانواده و دوستانتان انجام دهید و این یعنی همه باید دو متر از هم فاصله بگیرند و دستان خود را بشورند.  

با افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۳۱۲ هزار و ۲۰۶ نفر در این کشور مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شده و از میان هشت هزار و ۶۸ نفر جان خود را از دست داده و ۱۴ هزار و ۸۲۸ نفر بهبود یافته‌اند.  

نظر شما