سخنگوی دولت:

هیچ چشم اندازی برای نابودی کرونا در کوتاه مدت وجود ندارد/ هیچ تناقضی میان عملکرد دولت و نظرات وزارت بهداشت وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۳:۱۶:۴۲
کد خبر: ۹۸۵۰۲۹
هیچ چشم اندازی برای نابودی کرونا در کوتاه مدت وجود ندارد/ هیچ تناقضی میان عملکرد دولت و نظرات وزارت بهداشت  وجود ندارد
سخنگوی دولت گفت:طرح فاصله گذاری فیزیکی مبتنی بر جامعه محور بودن، طرح دولت تا کاهش و اتمام کرونا ادامه دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: همه باید بدانیم استراتژی اصلی ما حفظ سلامت و جان انسان ها است هیچ جایگزینی برای جان انسان و سلامت جامعه وجود ندارد. هر تصمیمی گرفته می شود برای سلامتی جامعه است.

او افزود: از روز اول فاصله گذاری را اجرا کردیم. مدارس دانشگاه ها و تردد ها مباحث مهم در فاصله گذاری اجتماعی بود که دنبال شد. حفظ سلامت مردم اصل و اساس است. 

ربیعی ادامه داد:طرح فاصله گذاری فیزیکی مبتنی بر جامعه محور بودن، طرح دولت تا کاهش و اتمام کرونا ادامه دارد. تصمیم گیری ها تا کنون براساس نظر کارشناسان به ویژه کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت بوده است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: مدل دولت اساس بودن سلامت به علاوه  حفظ زندگی ومعشیت و زیست اقتصادی و اجتماعی با محوریت فاصله گذاری اجتماعی است کانون سیاست گذاری ما کانون سلامت و حفظ جان مردم و جاری کردن زندگی سیاسی و اجتماعی است.

ربیعی عنوان کرد: تناقضی بین سلامت و تصمیمات نداریم هر تصمیم بگیریم اساس بحث سلامت است و دوگانه ای وجود ندارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در زمینه اینترنت و اینترنت خانگی دو کار را همزمان دنبال می کنیم. طی صحبتی با آقای جهرمی مطرح کردند  تقریبا ظرفیت هایی که تاکنون بوده تکمیل شده است بری افزایش این ظرفیت ها ناچاریم سراغ فرکانس هایی که در صدا سیما کار نمی شود برویم و این باید در جلسه ستاد بحث شود. همچنین به شرکت های اینترنتی ابلاغ شده است حداکثر سرعت 16 مگابایت را به طور رایگان افزایش دهند. در تهران و قم نصب تکنولوژی هایی که سرعت را تا 4 برابر افزایش می دهد تست شده و این اقدام صورت گرفته است. همینطور  تصمیم گرفته شده تا مصرف سایت های دانشگاهی به طور رایگان انجام شود.

ربیعی در رابطه با بازه زمانی ماندگاری کرونا اضافه کرد:این ویروس رفتار ناشناخته دارد اما پیش بینی های بین المللی نابود شدن ویروس در کوتاه مدت نیست و تا کشف واکسن 18 ماه طول می کشد. تاکنون هیچ داروی اختصاصی برای این ویروس کشف نشده است. داروهای فعلی  که برای سایر ویروس ها است برای بیماران  کرونا تجویز می شود و ممکن است فوایدی داشته باشد اما داروی کرونا نیست.

سخنگوی دولت افزود: داروهای مورد استفاده ما مورد تایید کمیته علمی مستقر در وزارت بهداشت است. اقداماتی که صورت گرفته است تاکنون موثر بوده اما نتیجه منوط به این است  که به توصیه ها توجه و  در خانه بمانیم .هیچ چشم اندازی برای از بین بردن این ویروس در کوتاه مدت وجود ندارد. بسیاری از کارشناسان سلامت پیش بینی می کنند تا یک سال هم احتمال ادامه دار بودن این ویروس  وجود دارد. باید بتوانیم بر اصل فاصله گذاری و سلامت افراد پیش برویم.

ربیعی گفت:قطعا آغاز فعالیت ها در هر استان بر اساس نظر وزارت بهداشت است. دولت مبتنی بر نظریه وزارت بهداشت عمل می کند وهیچ تناقضی دراین خصوص وجود ندارد. در مورد مراکز اموزشی تصمیم گرفته نشده است فقط برای تحصلیلات تکمیلی و دکتری تصمیماتی گرفته شده  که طبق تمهیدات وزارت علوم است.

او ادامه داد: درارزیابی مجددمان هر تصمیم را که نظام سلامت اعلام کند زیان بار است تجدید نظر می کنیم. باید کاری کنیم که  با سه میلییون و خورده ای بیکار مواجهه نشویم ضمن اینکه  اصل سلامت مردم  است  راه اندازی کار  را فدای سلامت و طرح فاصله گذاری فیزیکی نخواهیم کرد.

ربیعی اظهار کرد: پیشرفت هایی در اینستکس داشتیم ،هرچند این اقدام  جدید کافی نیست. در ایام کرونا قلدر مابی امریکا به رخ  دنیا کشیده شد و نظریه هایی بر علیه تحریم امریکا بیان شد اما دولت  امریکا اعتنایی به سیاست اخلاق مدارانه ندارد . اقداماتی در خصوص آزاد سازی پول های ایران صورت گرفته و جا دارد از تلاش وزاری خارجه و رییس کل بانک مرکزی تشکر کنیم. چیزی در مورد مخالفت برای برداشت از صندوق توسعه ملی دریافت نکردیم.

سخنگوی دولت ابراز کرد:ستاد ملی کرونا که از اسفند ماه پی در پی جلساتی با حضور رئیس جمهور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزرا و دادستان کل کشور داشته همه جوانب اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سلامت را مورد توجه قرار داده است. هیئت وزیران دو سوم وقت خود را به کرونا اختصاص دادند و با محور قرار دادن این سیاست‌ها تاکنون تصمیمات اتخاذ شده است.

ربیعی خاطرنشان کرد:در غالب مناطق کشور امار نزولی تدریجی است و رو به کاهش است ولی منحنی افت  ندارد. در تهران هم این روند دیده می شود ولی کند تر. به دلیل غرابالگری، امار در کشور و تهران  کاهش یافت. رسیدگی از بخش درمان و بیمارستان به بخش بهداشت انتقال یافت. تعداد بیماران بستری نسبت به اسفند ماه کاهش یافته است. شاخص های اماری را نباید به شکل عکس دید باید به صورت یک روند دیده شود. تعداد فوتی ها کند ولی کاهشی است.

او بیان اینکه «در بحث درمان مشکل خاصی نداریم .» ادامه داد: باید عامل های موفقیت را  در کنار هم گذاشت مانند زیرساخت مناسب، آمادگی کادر درمان ما مثل پزشکان پرستاران و حتی کارگران نظافتی  که روح ایثارگری جامعه ایران را نشان می دهد. اینها مهمترین علت‌های موفق ما بوده است اقدامات و اثرات مثبت طرح تحول هم اثرگذار بود. شاهد بودیم در برخی از کشورها پرستاران و پزشکان را تهدید کرده یا اخراج می کردند.

سخنگوی دولت گفت:از خدمات پرستاران و پزشکان از سوی دولت تشکر می کنم و با خانواده جاباختگان  ابراز همدردی و تسلیت می گویم. پیشگیری و ماندن افراد در خانه و توزیع غذا در کشور ما ممکن نبود. در روزهای اول اجرای طرح فاصله‌گذاری  که در ایام عید، تشدید شد. اکنون هم مدل فاصله‌گذاری اجتماعی همراه با سیاست تداوم زندگی است. مهمترین مسئله مدل بهداشتی افراد است در یک مغازه سه نفر نباید باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز