یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دولت آمریکا مسائل انسانی را برای ما و مردم خودش اعمال نمی‌کند/ بعید است آمریکا بتواند از رفتار ظالمانه‌ و درندگی‌اش دست بردارد

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۰۵:۲۳:۱۱
کد خبر: ۹۸۵۰۷۰
دولت آمریکا مسائل انسانی را برای ما و مردم خودش اعمال نمی‌کند/ بعید است آمریکا بتواند از رفتار ظالمانه‌ و درندگی‌اش دست بردارد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: متاسفانه دولتی در آمریکا بر سر کار است که مسائل انسانی را نه تنها درباره ما اعمال نمی‌کند بلکه به نظر می‌رسد که برای ملت خودش هم اعمال نمی‌کند.

«نجفقلی حبیبی»، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درخصوص ادامه اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: آمریکا همواره ایران را تحریم کرده و تحریم‌ها در شرایط کنونی چیز جدیدی نیست. 

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه اقدامات آمریکا در جهت مصالح بشریت نیست بلکه ضد بشریت است، عنوان کرد: آمریکا بارها این مسئله را ثابت کرده اما فرقش اینبار این است که اقدامات ضدبشری آمریکا برای مردم ایران، آشکارتر می‌شود. مردم خود آمریکا هم آشکارا خواهند دید که دولت‌شان چه دولتی است که در شرایط بحرانی بیماری همه‌گیر و جهانی چنین، برخوردی دارد.

حبیبی با تاکید بر اتحاد همه ابنا بشر در شرایط کنونی، اظهار کرد: مسلم است که در این وضعیت همه انسان‌ها باید بیش از پیش سرنوشتشان را به یکدیگر گره بزنند و متحد شوند و همکاری کنند تا بتوانند، این مصیبت را از جامعه بشری دور کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از سیاست‌های آمریکا، عنوان کرد: متاسفانه دولتی در آمریکا بر سر کار است که مسائل انسانی را نه تنها درباره ما اعمال نمی‌کند بلکه به نظر می‌رسد که برای ملت خودش هم، اعمال نمی‌کند. 

حبیبی افزود: ترامپ مرتبا اعلام می‌کند چند صد هزار نفر خواهند مرد. حدود ۳۶ میلیون از جمعیت آمریکا فاقد بیمه هستند این جمعیت در شرایط سخت کرونا در عذاب خواهند بود.

او با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از چنین دولتی توقع زیادی داشته باشیم، گفت: البته باید این مسائل را در دنیا مطرح کنیم تا دنیا بداند که چه خبر است. اینکه آمریکا بتواند از رفتار ظالمانه‌ و درندگی‌اش دست بردارد، بسیار بعید است.

نظر شما