رئیس صندوق سرمایه گذاریهای روسیه:

به توافق با عربستان نزدیک شده‌ایم

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۹:۴۵:۲۶
کد خبر: ۹۸۵۲۳۸
به توافق با عربستان نزدیک شده‌ایم
رئیس صندوق دولتی سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه اعلام کرد: روسیه و عربستان سعودی به توافق نفتی در چارچوب اوپک پلاس نزدیک شده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری دولتی ریانووستی، کریل دمیتریف روز دوشنبه گفت: توافق در چارچوب اوپک پلاس بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که بسیاری تصور می‌کنند.

رئیس صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه با بیان اینکه روسیه به توافق نفتی در چارچوب اوپک پلاس پایبند است، اظهار کرد: ما به همراه عربستان سعودی مسیر طولانی پیمودیم و دشواریهای مشکلات زیادی را برطرف کردیم.

 وی افزود: بسیاری شک داشتند که توافق اولیه برای کاهش تولید نفت در قالب اوپک پلاس به دست می‌آید اما ما به آن دست یافتیم.

دمیتریف گفت: من معتقدم که ما بسیار نزدیک‌تر از آنچه که بسیاری تصور می‌کنند به توافق (برای کاهش نفت) نزدیک شده‌ایم. من فکر می‌کنم که بازار نفت این را درک می‌کند.

وی ادامه داد: توافق برای کاهش تولید نفت بسیار مهم است و به بازار جهانی نفت ثبات می‌بخشد. ما به این توافق بسیار نزدیک شده‌ایم.

به گفته دمیتریف، جهان امروز در آستانه رکود اقتصادی قرار گرفته است. این نمونه ای است که ما باید با آمریکا همکاری کنیم تا اقتصاد جهانی و بازار جهانی نفت ثبات یابد.

مقام روس گفت: اگر بازار نفت تثبیت نشود، آمریکا ممکن است تا ۱۰ میلیون فرصت شغلی را ازدست دهد. 

وی افزود: من فکر می کنم که روسیه، عربستان سعودی، آمریکا و برخی کشورهای دیگر باید برای تثبیت بازار جهانی نفت اقدام کنند تا اوضاع جهان که در آستانه بزرگترین رکود قرار گرفته، بهتر شود.   

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه، سازمانی دولتی است که هشت سال فعالیت می کند و طرح های برای سرمایه گذاری در این کشور را به کشورهای مختلف معرفی می کند.

این صندوق با کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی و امارات همکاری نزدیک دارد و در ماه فوریه در عربستان همایش مشترک سرمایه گذاری برگزار کرد.

توافق نفتی میان اوپک و روسیه برای کاهش تولید یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا از روز اول ماه آوریل پس از سه سال پایان یافت.

پس از آن عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را تا ۱۳ میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

این مساله باعث سقوط بهای نفت برنت در یک ماه اخیر تا سطح  زیر ۲۵ دلار برای هر بشکه در بازار جهانی نفت شد. 

نظر شما