یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصولگرایان از یک خط فکری واحدی برخوردار نیستند/ اختلاف میان اصولگرایان به مرور بروز بیشتری پیدا می‌کند

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۰۵:۱۳:۲۳
کد خبر: ۹۸۵۲۴۱
اصولگرایان از یک خط فکری واحدی برخوردار نیستند/ اختلاف میان اصولگرایان به مرور بروز بیشتری پیدا می‌کند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب بر این باور است که برخی منتخبین اصولگرای مجلس یازدهم با مطرح کردن استیضاح روحانی به دنبال مطرح کردن خود هستند تا پایگاه رای بیشتری، به دست آورند.

«اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره اختلافات اصولگرایان به ویژه در مجلس یازدهم به خبرنگار  سیاسی برنا گفت: اصولگرایان این‌گونه نیستند که همه از یک خط فکری واحدی برخوردار باشند. گروه‌های خیلی متعددی از اصولگرایان را می‌بینیم که بعد از پایان انتخابات سال 92، شکل گرفتند. یک عده افرادی که مایل بودند به تعبیری، خودی نشان دهند یا اینکه احساس می‌کردند خواسته‌شان را اصولگرایان نمی‌توانند تأمین کنند در قالب گروه‌های مختلفی، شکل گرفتند.

او افزود: همچنان زمان کافی باقی مانده است که اختلاف بین اصولگرایان بروز و ظهور بیشتری پیدا کند. به عبارت دیگر احساس بنده این است، همان‌گونه که در نهایی کردن لیست انتخاباتی برای مجلس یازدهم، میزان اختلاف‌شان بسیار بالا بود و یا در نهایت نیز با شیخوخیت یکی، دو نفر توانستند به یک جمع‌بندی برسند و لیست نهایی بدهند در مجلس هم دچار اختلاف شوند. کما اینکه بعد از اینکه لیست هم دادند عده‌ای می‌‌گفتند برای مثال من این فرد را قبول دارم و ندارم و اختلاف، داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در نتیجه از همان لیست هم همه رأی نیاوردند. علاوه بر این میزان آراء آن لیست متفاوت بود و معلوم بود که همه به همه رای ندادند یعنی به صورت لیستی رأی نداده بودند. این اختلاف به نظرم در آینده بیشتر خودش را نشان خواهد داد. این نکته‌ای است که به طور کلی باید به عنوان رویه اصولگرایان به آن، نگاه کرد.

رئیس کتابخانه ملی ایران درباره تخریب دولت از سوی برخی منتخبین اصولگرای مجلس یازدهم نیز افزود: اما درباره نحوه برخورد با دولت، کسانی که کمربندهایشان را بستند تا دولت را زمین بزنند خودشان خوب می‌دانند عملا این کار به تضعیف آنها منجر می‌شود. یعنی باعث می‌شود خودشان تضعیف شوند، در واقع نمی‌شود که کار را پیش برد و به نتیجه رساند، بدون اینکه دولتی سرکار باشد و استیضاح در آن برهه زمانی معنای خاصی ندارد. گذشته از این، غیر از اینکه رهبری نیز با این شیوه‌ها مخالفند چراکه اینها برای آینده برنامه ندارند. یعنی کسی که این حرف را می‌زند مشخص است که از روی عناد و دشمنی می‌خواهد، استیضاح را انجام دهد. بنابراین چنین افرادی برنامه‌ای ندارند که مایل باشند، مشکلات کشور حل شده و معضلات جامعه برطرف شود.

بروجردی ادامه داد: اگر کسی چنین رویکردی داشته باشند، طبیعی است جایگاهی در بین مردم نخواهد داشت همانگونه که خود منتخبین اصولگرای مجلس یازدهم هم با تعداد بسیار کم آرا، توانستند وارد مجلس شوند چون کاندیداهای رقیب‌شان هم حضور نداشتند و در واقع  انتخابی در کار نبود بلکه انتصاب بود. از این رو رقیبی نداشتند که مردم بخواهد بین دو گزینه یکی را انتخاب کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اینها به نظرم رویه‌های اصولگرایان است که در آینده بیشتر خودش را نشان می‌دهد و عملا راه به جایی نخواهند برد. اینها پروپاگاندای سیاسی است و منتخبین مجلس یازدهم با طرح استیضاح  رئیس‌جمهور می‌خواهند خودشان را مطرح کنند تا در آینده بتوانند یک پایگاه رأی بالاتری را بدست بیاورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز