عراق:

هدف از حمله به تاسیسات نفتی ضربه به اقتصاد کشور است

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۲۰:۲۹:۴۴
کد خبر: ۹۸۵۲۴۵
هدف از حمله به تاسیسات نفتی ضربه به اقتصاد کشور است
وزارت نفت عراق به دنبال حملات راکتی سحرگاه دوشنبه به تاسیسات نفتی این کشور در بصره، هدف از این اقدام را اخلال در جریان تولید و ضربه به اقتصاد ملی توصیف کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت نفت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت سه صبح امروز دوشنبه، مطابق با ششم آوریل ۲۰۲۰، چهار موشک ناشناخته کاتیوشا در مجاورت برخی از مناطق نفتی در استان بصره فرود آمد و پس از آن نیز موشک پنجم در ساعت هفت صبح شلیک شد که یکی از آنها در نزدیکی مرکز بهداشت در شهر انرژی شامل سایت‌های اداری شرکت‌های ملی و خارجی و ساختمان‌های مربوط به مسکن کارگران به زمین خورد.

بر این اساس، یکی دیگر از راکت‌ها در نزدیکی میدان نفتی زبیر سقوط کرد، سه موشک باقیمانده نیز در خارج از سایت‌ها فرود آمدند و این حادثه خسارات مادی یا انسانی نداشته است.

وزارت نفت عراق تاکید کرده که این عمل مجرمانه به جز هدف قرار دادن جان کارگران بخش نفت، نشانگر تلاش‌های ناامیدانه برای مختل کردن عملیات نفتی و ضربه به ستون فقرات اقتصاد ملی است.

در این بیانیه با محکوم کردن این اقدام مجرمانه که هیچ توجیهی برای انجام آن وجود ندارد به ویژه در این شرایط دشوار بیماری کرونا که تمام بشریت با آن روبه رو است، خواستار شناسایی و مجازات عوامل حمله شده است.

در همین حال، مدیرکل شرکت نفت بصره نیز امروز گفت که صادرات روزانه نفت خام در همان میانگین سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه باقی مانده است و حملات امروز به شرکت نفت بصره روی تولید و صادرات روزانه بی تاثیر بوده است.

ائتلاف الفتح هم با صدور بیانیه‌ای حمله راکتی به شرکت نفت آمریکایی در بصره را محکوم کرد و خواستار شناسایی عاملان و برخورد شدید با آنان شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز