رایزنی قضایی با کشورها برای مبادله محکومان

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۲۱:۳۸:۲۱
کد خبر: ۹۸۵۲۵۸
رایزنی قضایی با کشورها برای مبادله محکومان
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان از ادامه رایزنی با کشورها برای مبادله محکومان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت دادگستری، «محمود عباسی» گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و شیوع کرونا، از اسفندماه سال گذشته در حال رایزنی با کشورها به منظور تبادل زندانیان دو کشور هستیم و پیگیری های کمیته انتقال محکومان از طریق وزارت امور خارجه و اینترپل نتایج مثبتی به همراه داشته که تداوم می یابد.

وی بر آمادگی ایران نسبت به انتقال محکومان دیگر کشوها تأکید کرد و افزود: هم اکنون دو هزار و ۶۰۰ محکوم افغان آماده انتقال به کشور متبوع خود هستند و برخی کشورهای آسیای مرکزی با مبادله زندانیان موافقت کرده اند.

عباسی با اشاره به دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی و سیاست اصولی و انسانی و مبتنی بر حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مبادله و انتقال محکومان در چارچوب سیاست های بشردوستانه و رأفت اسلامی و انسانی جمهوری اسلامی ایران قابل توجیه است و بدون تردید، درک این واقعیت که در شرایط حساس کنونی کشورها باید در کنار یکدیگر باشند و سیاست هماهنگی را دنبال کنند، یک اصل بنیادی است که جمهوری اسلامی ایران در موقعیت های مختلف آن را به اجرا گذاشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز