نهاوندیان:

آمریکا حق وتوی درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول را ندارد

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۸:۱۶:۵۲
کد خبر: ۹۸۵۶۵۳
آمریکا حق وتوی درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول را ندارد
نهاوندیان‌گفت: هیچ کشوری در صندوق بین المللی پول حق وتو ندارد، و سیاست صندوق بین المللی پول این است که در ارزیابی و تایید درخواست های وام، منصفانه عمل کند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، محمد نهاوندیان  معاون اقتصادی ریبس جمهور در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت:  ایران از اعضای موسس صندوق بین المللی پول است و عملکرد مالی خوبی دارد و این نهاد بین المللی باید کاری را انجام دهد که از آن انتظار می‌رود.

نهاوندیان در ادامه با تکذیب شایعات مبنی بر رد درخواست وام ایران اعلام کرد درخواست ایران به جریان افتاده و مراحل خود را می گذراند  و بسیاری از کشورها از آن حمایت کرده اند. 

او گفت:  هنگامی که با شیوع یک بیماری در سطح جهان روبرو هستیم، مهم است که درک کنیم اگر بیماری در یک نقطه از جهان مهار نشود، در واقع به گسترش آن در دیگر نقاط جهان کمک کرده ایم. بنابراین این یک مسئله داخلی نیست، بلکه یک مسئله جهانی است. ادعای آمریکا که تحریم ها شامل غذا و دارو نمی شوند ادعای نادرستی است.

 معاون اقتصادی رییس جمهور مطرح کرد: حرف و عمل آمریکا باید با هم مطابقت داشته باشد. نمی شود دو دوزه بازی کرد. نمی توانید مانع از دستیابی کشوری به اقلام پزشکی و دارو و غذا بشوید و همزمان اعلام کنید که آماده کمک هستید.

نهاوندیان بر شفافیت کامل دولت در مسئله کرونا تاکید کرد و گفت: من می‌توانم به شما اطمینان دهم که سیاست دولت رئیس جمهور روحانی،‌ شفافیت کامل درباره این موضوع است. ما بر سر جان مردم معامله نمی کنیم، و سیاست ما بیانگر این است که جان مردم به اندازه حیات اقتصادی آن ها برای ما اهمیت دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز