وزیر راه و شهرسازی:

مهلت سه ماه به شرکت‌های حمل و نقل برای باز پرداخت وام داده شد

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۲:۱۸:۳۹
کد خبر: ۹۸۵۸۶۴
مهلت سه ماه به شرکت‌های حمل و نقل برای باز پرداخت وام داده شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد بحث تنفسی که در حوزه مالیات، بیمه و پرداخت وام تصمیم گرفته شده است نیز می‌تواند به شرکت‌های خسارت دیده در حوزه حمل و نقل کمک کند تا این شرکت‌ها بتوانند از این شرایط سخت عبور کنند.امروز تصمیم گفته شد تا شرکت‌هایی که تسهیلات خود را از صندوق توسعه ملی و یا صندوق ذخیره ارزی گرفته‌اند نیز مشمول تنفس سه ماهه بشوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هییت دولت در پاسخ به سوالی درخصوص تصمیمات این وزارتخانه برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا در بخش حمل و نقل گفت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و همکاری مردم، بسیاری از سفرهای نوروزی مردم که به وسیله حمل و نقل عمومی بود، کنسل شد. این موضوع موجب شد که برخی از این شرکت‌ها دچار خسارت‌هایی شوند و در این حوزه تمهیداتی دیده شد. هشت هزار میلیارد تومان از بسته‌ای که برای پشتیبانی از کسب و کارها بود را برای حوزه شرکت‌های فعال در بخش حمل و نقل در نظر گرفته‌ایم.

او گفت: شرکت‌هایی شامل این تسهیلات می‌شوند که منابع انسانی و نیروی کار خود را تعدیل نکرده و متناسب با شرایط و ضوابط فاصله گذاری اجتماعی بتوانند کار خود را ادامه دهند. در صورت وجود این شراط، این منابع نیز برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از کرونا به آنها تزریق می‌شود. در مورد بحث تنفسی که در حوزه مالیات، بیمه و پرداخت وام تصمیم گرفته شده است نیز می‌تواند به شرکت‌های خسارت دیده در حوزه حمل و نقل کمک کند تا این شرکت‌ها بتوانند از این شرایط سخت عبور کنند.امروز تصمیم گفته شد تا شرکت‌هایی که تسهیلات خود را از صندوق توسعه ملی و یا صندوق ذخیره ارزی گرفته‌اند نیز مشمول تنفس سه ماهه بشوند. 

وزیر راه  و شهرسازی گفت: شهرداری‌ها و وزارت کشور در این حوزه مکلف شدند که توسعه حمل و نقل عمومی را دنبال کنند و از مردم نیز انتظار می‌رود تا رعایت کنند و در واگن مترو و یا اتوبوس بیش از حد مجاز سوار نشوند. آنچه تصمیم گرفته شد این است که در سیستم حمل و نقل عمومی کنترل‌ها انجام شود و مردم فاصله‌ها را رعایت کنند تا از انتقال ویروس جلوگیری شده و کنترل این بیماری انجام شود. شرایطی که پیش رو داریم بسیار سخت‌تر بوده و مردم در آن نقش مهمی دارند، کسب و کارهایی که ریسک متوسط و پایین دارند، مکلف شده‌اند که در استان‌ها از روز شنبه و در تهران از ۳۰ فروردین به بعد فعالیت خود را آغاز کنند و از همین رو باید پروتکل‌های بهداشتی، ایمنی و فاصله‌گذاری‌های مطمئنه حفظ شود تا بتوانیم از این مرحله نیز به سلامت عبور کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز