ادعای جدید ترامپ: ایران تحریم نیست

۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۰۴:۱۰:۴۴
کد خبر: ۹۸۶۱۳۷
ادعای جدید ترامپ: ایران تحریم نیست
رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر مدعی شد هیچ محدودیتی برای ارسال نیازهای زندگی و دارویی برای ایران وجود ندارد اما اطلاعات بیشتری ارائه نداد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ عصر چهارشنبه در نشست خبری مربوط به ویروس کرونا و در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت ایران در مبارزه با این ویروس این ادعا را مطرح کرد.

وی افزود از روز نخست دانستیم که ویروس، مردم ایران را مورد اصابت قرار داده است و به همین دلیل پیشنهاد کمک‎‌های پزشکی به آنها دادیم اما آنها انتخاب کردند که این کمک‌ها را نپذیرند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: باید بدانید که هیچ تحریمی مانع ارسال کمک‌های انسانی و دارویی به مقصد ایران نیست. ما به آنها پیشنهاد کمک دادیم و اطلاعات دقیقتری در این زمینه ندارم.

ترامپ در پاسخ به این سوال که رئیس جمهوری فرانسه و رئیس جمهوری ایران می گویند اروپا شروع به جابجایی وسایل پزشکی به ایران کرده است، گفت: ارسال کمک‌های پزشکی مرا نمی‌آزارد.

وی در واکنش به انصراف برنی سندرز از ادامه رقابت‌های انتخاباتی هم گفت او به طور واقعی از آن انصراف نداد. 

وی گفت که نمایندگان خود را حفظ می‌کند و دوست دارد دلیگیت‌های بیشتری به دست آورد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: آیا او در حال انصراف است؟ این وقتی نیست که می‌خواهید نمایندگان بیشتری داشته باشید. این یک معامله عجیب است. من نمی‌دانم چرا رئیس جمهوری اوباما از بایدن پشتیبانی کرده است. او این کار را کرد چون نمی‌خواهد مرا برای چهار سال بیشتر ببیند.

ترامپ ادامه داد: من را شگفت زده می کند که او(سندرز) از جو خواب آلود پشتیبانی نکرده است. این اتفاق نیفتاده است. چه زمانی اتفاق می افتد؟ او می‌داند چیزی را که نمی‌دانید. من فکر می کنم می دانم اما شما نمی دانید.

وی اضافه کرد: من برنامه‌های برنی و مردم زیاد حامی وی را دیدم، ما درصد فوق العاده‌ای از رای دهندگان سندرز را به دست خواهیم آورد و فکر می کنم بخش زیادی از آنها به من رای خواهند داد چون من و برنی در تجارت توافق نظر داریم.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ما توافق داریم که ایالات متحد شده توسط کشورهای دیگر شقه شده است، اظهار کرد: تفاوت‌ها در این است که من توافقات تجاری باورنکردنی ایجاد کرده‌ام. چین مجبور است برای خرید محصولات ما ۲۵۰ میلیارد دلار بپردازد و رای‌دهندگان برنی سندرز بیشترین باور را به آنچه می‌گویم، دارند و من در انتخابات گذشته، رای تعداد زیادی از آنها را به دست آوردم.

ترامپ مدعی شد او می گوید که می‌خواهد دلیگیت‌های بیشتری کسب کند و من فکر می‌کنم که وی برای مذاکره کردن این کار را انجام می‌دهد. این کار سختی است که باید انجام دهد.

برنی سندرز داوطلب سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به طور رسمی اعلام کرد از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری می‌کند اما طرفداران وی می‌توانند در انتخابات مقدماتی به وی رای دهند تا بتواند کرسی‌های بیشتری را در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها برای چانه‌زنی برنامه آتی به دست آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز