طرح خروج آمریکا از عربستان به سنا رفت

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۱۱:۰۸:۱۵
کد خبر: ۹۸۶۴۲۹
طرح خروج آمریکا از عربستان به سنا رفت
یک سناتور آمریکایی طرح خروج نظامیان ایالات متحده از عربستان سعودی را به سنا برد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش بامداد جمعه رویترز، «بیل کسیدی» سناتور جمهوریخواه ایالت لوئیزیانا در طرح خود پیشنهاد کرده است که ۳۰ روز پس از تصویب این لایحه، نیروهای آمریکایی از عربستان سعودی خارج شوند.

این طرح در حالی ارائه شد که گروه موسوم به اوپک پلاس در حال برگزاری جلسه‌ای برای کاهش تولید نفت و کمک به بهبود قیمت جهانی آن بود.

اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه خود با کاهش ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز موافقت کرد اما مکزیک با سهمیه‌ای که برای آن کشور در نظر گرفته شده است، مخالفت کرد.

شیوع ویروس کرونا، تقاضای جهانی نفت را کاهش داده و در همین حال عربستان با آغاز جنگی نفتی با روسیه، میزان تولید خود را افزایش داد.

کسیدی اظهار کرد که افزایش عرضه نفت عربستان باعث شده است تا شرکت‌های انرژی آمریکا نتوانند در بازار رقابت کنند.

وی گفت: خارج کردن نیروهایی که برای حفاظت از دیگران مستقر شده‌اند، این نکته را خواهد فهماند که دوستی و حمایت یک خیابان دوطرفه است.

او در طرح خود پیشنهاد داده است که بر واردات نفت از عربستان سعودی تعرفه وضع شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیش تر تهدید کرده بود که بر واردات نفت از عربستان تعرفه خواهد بست اما این تهدید عملی نشده است.

کسیدی در طرح خود، خواستار خارج کردن سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و تاد از عربستان نشده است. این درحالی است که دو سناتور دیگر، پیش‌تر در طرحی مشابه، خواستار خارج کردن این سامانه‌ها و همچنین خارج شدن نظامیان آمریکایی از عربستان در مدت دو ماه شده بودند.

 

نظر شما