یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نگاه به بالا در اصولگرایان وجود دارد/ نسبت به عملکرد قالیباف خود جریان اصولگرایی به ویژه جوانان‌شان انتقاد دارند

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۰:۴۱:۴۱
کد خبر: ۹۸۷۳۷۶
نگاه به بالا در اصولگرایان وجود دارد/ نسبت به عملکرد قالیباف خود جریان اصولگرایی به ویژه جوانان‌شان انتقاد دارند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: در حال حاضر نسبت به عملکرد قالیباف خود جریان اصولگرایی به ویژه جوانان‌شان به شدت مشکل دارند و اساسا از نظر آنها قالیباف صلاحیت نمایندگی ندارد.

«علی صوفی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و وزیر تعاون دولت اصلاحات، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره وجه مشترک کاندیداهای اصلی ریاست بر مجلس یازدهم گفت: این افراد یک وجه مشترک دارند که وجه مشترک خطرناکی است و آن بی‌اعتنایی به مردم است. اساسا نگاه به بالا در اصولگرایان وجود دارد و این مانع نگاه به مردم و توجه به مشکلات مردم و احساس نمایندگی مردم می‌شود.

صوفی با بیان اینکه این افراد صادقانه در جایگاه نمایندگی مردم نیستند، اظهار کرد: این افراد باید صدای مردم باشند و به مردم معتقد باشند. در نگاه به بالا باید مطالبه‌گر و در نگاه به پائین، به مردم پاسخگو باشند. اما متاسفانه این نمایندگان برعکس عمل می‌کنند. من کسانی‌که این رویکرد را اتخاذ می‌کنند را مغایر با جایگاه نمایندگی می‌دانم و معتقدم اصولگرایان چنین نگاهی دارند اما در این بین کسانی هستند که حاشیه امنیتی پیدا و احساس می‌کنند که اگر مشکلی هم در کارشان پیدا شد نگاه به بالای آنها، کمک‌شان می‌کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: البته تفاوت‌هایی هم وجود دارد؛ برخی رعایت و برخی نیز کاملا ریسک می‌کنند و در انجام کارهایشان محدودیت‌های قانونی را رعایت نمی‌کنند و به دلیل حاشیه امنیتی که دارند از بخش‌های مختلف حمایت می‌شوند. بنابراین این دست از افراد این رویکرد خود را تحت عنوان مدیریت جهادی به رخ مردم می‌کشند. در حالیکه اگر در بطن ماجرا برویم باید ببینیم آیا اقدامات در چارچوب قانونی بوده، هزینه و فایده‌اش همخوانی دارد یا خیر؟

صوفی با تاکید بر اختلافات میان جریان اصولگرایی، بیان کرد: بین اصولگرایان اختلافاتی وجود دارد. در حال حاضر نسبت به عملکرد قالیباف خود جریان اصولگرایی به ویژه جوانان‌شان به شدت مشکل دارند و اساسا از نظر آنها قالیباف صلاحیت نمایندگی ندارد. کلیپ‌های منتشر می‌شود که تهیه‌کننده آنها طیف جوانان بسیج و امثالهم هستند و این خودش یک جریانی در بین اصولگرایان است. طیفی از اصولگراها هستند که احمدی‌نژاد را کنار گذاشتند و از او تحت عنوان جریان انحرافی یاد می‌کنند، آنها جریان دیگر اصولگرایی را نیز جریان فاسد عنوان می‌کنند و این مسئله‌ پنهانی نیست.

دبیرکل حزب پیشرو با بیان اینکه تفاوت زیادی بین کاندیداهای ریاست مجلس وجود ندارد، عنوان کرد: نوع کلی نگاه آنها این نیست که حقوق مردم را مطالبه کنند و به مردم هم پاسخگو نیستند این وجه کلی این جریان است. رای مردم برای اینها فقط یک زینت است. طیفی هم هستند که اصلا به جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند بلکه قائل به حکومت اسلامی هستند. در کنار اینها طیف عاقلی نیز وجود دارد که سعی می‌کنند مردم را در نظر بگیرند و رقابت را به رسمیت بشناسند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز