عضو فراکسیون امید مجلس دهم:

۴ طیف اصولگرایی اگر دعوا کنند به سرنوشت دور قبل دچار می‌شوند/ اصولگرایان می‌دانند باید بر سر یک سفره بنشینند وگرنه دعوایشان می شود

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۲۳:۵۵:۵۱
کد خبر: ۹۸۷۵۲۵
۴ طیف اصولگرایی اگر دعوا کنند به سرنوشت دور قبل دچار می‌شوند/ اصولگرایان می‌دانند باید بر سر یک سفره بنشینند وگرنه دعوایشان می شود
عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت: چهار طیف اصولگرایی می دانند باید بر سر یک سفره بنشینند وگرنه دعوای‌شان می شود.

«قاسم میرزایی نیکو»، عضو فراکسیون امید مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم که مجلسی یکدست اصولگراست می تواند مجلس را به جایگاه واقعی خود برساند؟ با توجه به اینکه همواره اصولگرایان, انتقادات بسیاری به نمایندگان مجلس دهم مبنی بر تنزل جایگاه مجلس داشتند، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: به هر حال پیش داوری کردن درباره مجلس آینده شاید کار درست و آسانی نباشد چراکه ممکن است ما اطلاعات کافی و کامل نسبت به عملکرد و وضعیت بخش های مختلف نداشته باشیم. تقریبا 50 نفر از نمایندگان دوره قبل یعنی مجلس دهم در مجلس یازدهم حضور دارند که از نمایندگان باسابقه نیز هستند.

او افزود: اگر امور مجلس در اختیار این تعداد نماینده قرار گیرد و آنها هم بتوانند به درستی برنامه ریزی کرده و سازماندهی خوبی داشته باشند، یقینا این مجلس می تواند موفق عمل کند. علاوه بر این اصولگرایانی که مجلس را تحویل خواهند گرفت سم پاشی نمی کنند چراکه مجلس به صورت یکدست اصولگراست و کاملا به آن چه که آرزوی آنها یعنی رسیدن به مجلس بوده دست پیدا کردند، هر چند که در دوره های قبل هم، مجلس یکدست اصولگرا روی کار آمد اما نتیجه مطلوبی به دنبال نداشت. 

میرزایی نیکو ادامه داد: منتخبین این مجلس با پارامترهای مثبتی که در اختیارشان است یقینا نتیجه قابل توجهی باید بگیرند اما باید توجه کنند که در انتخاب اعضای هیئت رییسه، روسای کمیسیون و سازماندهی که از ابتدای کار مجلس انجام می دهند این پارامترهای مثبت، بروز و ظهور کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جلسات اردیبهشت ماه اصولگرایان با توجه به رقابت‌های تنگاتنگ طیف‌های 4گانه اصولگرایی در مجلس عنوان کرد: به نظر من این طیف‌ها با یکدیگر تقسیم کار خواهند کرد که در ابتدا، مجلس را چگونه مدیریت کنند و برای سال‌های بعد هم تقسیم کار می‌کنند. این طیف‌ها این تجربه را در نظر دارند که اگر با یکدیگر درگیر شوند به سرنوشت دوره‌های قبل دچار شده و در نهایت برای آنها نتیجه ای در بر نخواهد داشت. از این رو از نظر آنها، عاقلانه این است که همه آنها بر سر یک سفره بنشینند.

این نماینده مجلس دهم درباره اختلافات پایداری‌ها و قالیبافی‌ها نیز تاکید کرد: اگر رییس مجلس تعیین شود این اختلافات به پایان می رسد و با یکدیگر اتحاد کاری پیدا می کنند. مگر اینکه منافع آنها با یکدیگر برابر نباشد. در مجموع وقتی رییس انتخاب شود طیف های چهارگانه اصولگرایی با یکدیگر متحد می شوند چراکه به هر حال تعدادی اصلاح طلب در مجلس، حضور دارند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز