عضو جامعه روحانیت مبارز:

مسئولین به زیر دستان توجه کنند

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۰:۵۱:۴۶
کد خبر: ۹۸۷۷۲۴
مسئولین به زیر دستان توجه کنند
عضو جامعه روحانیت مبارز در یادداشتی نوشت؛ در ماه مبارک رمضان، مسئولین به زیر دستان توجه کنند و به اقوام و همسایگان خود برسیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن یادداشت سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، به شرح زیر است:

 

حوادث روز

ایران اسلامی چون 200 کشور جهان گرفتار ویروس منحوس کرونا شده است. می بایست با درایت و سیاست و سلامت از این مرحله چون جنگ تحمیلی 8 ساله و تحریم های بین المللی سخت و سنگین و تبلیغات ناروای در گذشته و حال بگذرانیم. نظامی مقتدر و مستقل و سربلند، باید به حیات اسلامی خود ادامه دهد. در این راستا و برای رسیدن به هدف عزتمند خود می بایست، چند کار را انجام دهیم.

کرونا را جدی بگیریم و نظافت و سلامت و دیانت و اخلاق و انصاف را در همه مسایل رعایت کنیم. در اندیشه حل مشکلات و اشکالات فرد و جامعه باشیم و خود را برای ماه مبارک رمضان جهت عبادت و اطاعت الهی آماده کنیم، به یاد داریم معمار انقلاب حضرت امام، به ماه رمضان خود بهای سنگینی می داد و با تعطیلی ملاقات های عمومی نقل شده قرآن های متعدد ختم می کرد.

در ماه مبارک رمضان امسال به عبادت خانوادگی چون تلاوت قرآن و نوافل و خواندن دعاهای ماه رمضان و شب زنده داری توجه جدی داشته باشیم و ماه رمضان را بهار قرآن بدانیم و به موضوع «رزمایش مواسات» که توصیه رهبر معظم انقلاب است، یعنی به افطاری و سحر محرومان و تهیدستان توجه جدی داشته باشیم. خداوند می فرماید: «هَا أَنتُمْ هَٰؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ» سوره محمد آیه 38. به انفاق پاسخ دهید و برخی بدانیم که سائل و محروم و محتاج در اموال ما سهم دارند «وَ الَّذِینَ فِی أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ، لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ» و باید سفره افطاری و سحری دیگران را گرم کنیم. مسئولین به زیر دستان توجه کنند، به اقوام و همسایگان خود برسیم که «من امسی شبعانا و جاره جائعا» هر کس سیر بخوابد و همسایه وی گرسنه باشد مسلمان راستین نیست.

کرونا آزمایشگاه جهانی است برای شناخت دولت ها و ملت ها و حکومت ها و خودمان، کم زمان شناس هستیم. دوست و دشمن را به خوبی بشناسیم و صف خود را از دشمن جدا کرده و در صف دوستان قرار گیریم و به «تعاونوا علی البر و التقوی و لاتعاونوا علی الاثم و العدوان و اتقواله ان الله شدید العقاب» عمل کنیم.

سیدرضا اکرمی

99.1.24

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز