واکنش روحانی به واگذاری سهام شستا

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۲:۰۷:۵۴
کد خبر: ۹۸۸۷۸۵
واکنش روحانی به واگذاری سهام شستا
رئیس جمهور با اشاره به واگذاری شستا در بورس گفت: کار بزرگی انجام گرفته است که این هلدینگ بزرگ امروز شفاف به بورس عرضه شده است و امروز 10 درصد سهام این شرکت بزرگ عرضه می‌شود یعنی 2 میلیون نفری که در بورس حضور دارند امروز می‌توانند از این سهام بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت الاسلام دکتر حسن روحانی»، رئیس جمهور با اشاره به واگذاری شستا در بورس گفت: ما امروز بزرگترین عرضه سهام اولیه را در بورس داریم و این نشان آن حرکتی است که ما در دولت دوازدهم به مردم قول داده بودیم. من از روز اولی که می‌خواستم درباره وزرا برای دولت دوازدهم با مقام معظم رهبری مشورت کنم که آقا آن زمان مشهد مشرف بودند و من مشهد رفتم و در واقع وزرا را در دولت دوازدهم به یک معنا خدمت آقا کنار حرم امام رضا(ع)  مشخص کردیم و ایشان مواردی که لازم بود تایید کند و یا نکاتی و نصایحی که داشتند، بیان فرمودند و یکی از آن نکاتی که در آن جلسه ایشان تاکید کرد، گفتند تصدی‌گری دولت را کاری کن در این دولت دوازدهم، آن تصدی‌هایی که مورد نیاز نیست، دولت دیگر متصدی آن نباشد و اموال و سهام عرضه شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و همان‌جا آقا فرمود من نسبت به نیروهای مسلح هم همین دستور را می‌دهم و بعد هم یکی دوبار دیگر که به این مناسبت خدمت ایشان این مسأله مطرح شد، باز هم ایشان تأکید کردند.

او ادامه داد: حتی نسبت به مسأله تأمین اجتماعی و شستا که یک فردی نامه‌ای خدمت ایشان نوشته بود و گفته بود که این شستا مربوط به دولت نیست، ایشان گفت نه این هم مربوط به دولت است و باید ببرد و اینها را عرضه کند و این سهام در اختیار مردم قرار بگیرد و تأمین اجتماعی هم دست از تصدی‌گری بردارد و اشکال ندارد در شرکت‌های دیگر سهام داشته باشد ولی تصدی‌گری و مدیریت را قدم به قدم واگذار کند. شاید در تاریخ بورس ایران احتمالاً اولین بار است که یک همچون عرضه بزرگی امروز انجام می‌گیرد و کل شرکت‌های شستا که مثلاً حدود 180 بنگاه و شرکت بزرگ هستند، همه با هم عرضه می‌شوند و این یک مدل جدیدی است که امروز شروع می‌شود. یعنی این شرکت عظیم و این هلدینگ اقتصادی خیلی بزرگ یکجا عرضه می‌شود. اولاً به وزیر کار، مسئول تأمین اجتماعی، هیأت امناء و همه مسئولین‌شان تبریک می‌گویم که کار بزرگی کردند. اینکه شستا را آوردند پشت شیشه که همه ببینند. این شستایی که روی آن این همه حرف و حدیث و بحث بود و امروز توانستند این را شفاف کنند که تا شفاف نشود، بورس قبول نمی‌کند. اینکه اینها در سال 97  تلاش کردند و وقتی بودجه 98 را به مجلس عرضه می‌کردم آنجا گفتم در سال 98 یک حرکت بسیار بزرگی را در عرضه سهام خواهیم داشت و در سال 98 هر ماه این را پیگیری و دنبال کردم و گاهی هم ماهی چند بار از طرق مختلف این را دنبال کردم که این کار انجام بگیرد.

او اظهار کرد: کار بزرگی انجام گرفته است که این هلدینگ بزرگ امروز شفاف به بورس عرضه شده است و امروز 10 درصد سهام این شرکت بزرگ عرضه می‌شود یعنی 2 میلیون نفری که در بورس حضور دارند امروز می‌توانند از این سهام بهره‌مند شوند و بیایند و حدود 8 میلیارد سهم عرضه می‌شود و مردم می‌آیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز