یک فعال سیاسی:

استدلال کاغذ پاره، ایران را زیر قطعنامه‌های سازمان ملل برد/ حاکمیت اجازه روی کار آمدن افراد تندرو را نمی‌دهد

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۰۶:۴۹:۵۷
کد خبر: ۹۸۸۹۳۶
استدلال کاغذ پاره، ایران را زیر قطعنامه‌های سازمان ملل برد/ حاکمیت اجازه روی کار آمدن افراد تندرو را نمی‌دهد
یک فعال سیاسی گفت: احمدی‌نژاد با درکی که از شرایط دارد برمبنای سیاست تضعیف دولت روحانی، خود را به دوران پدرخواندگی منتقل می‌کند.

«غلامعلی رجایی»، فعال سیاسی و مشاور سابق مرحوم هاشمی رفسنجانی، با اشاره به روی کار آمدن افراد تندرو در آینده سیاسی کشور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: به نظر می‌رسد جامعه به عقب برنمی‌گردد. در واقع به دلیل لطمات و صدماتی که در این دوره 8 ساله احمدی‌نژاد به کشور وارد شد، اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، دورانی بود که غیر از دستاوردهای محدود هیچ دستاورد مثبتی در راستای پیشرفت کشور نداشت. به عنوان مثال در این دوران مشاهده کردید که روابط خارجی به چه شکل شده بود و با استدلال کاغذ پاره ایران را زیر قطعنامه‌های سازمان ملل برد، بنابراین دیگر شاهد انتخاب فردی مانند احمدی‌نژاد نخواهیم بود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه «احزاب تن به انتخاب یک فرد تندرو از قبیل احمدی‌نژاد نمی‌دهند» افزود: احمدی‌نژاد با این استدلال که اگر مانند دوره قبل خودش را نامزد کند با مخالفت حاکمیت مواجه می‌شود به سمت حمایت از فردی که بتواند اهدافش را دنبال کند، قدم برمی‌دارد، یک چیزی مانند اتفاقی که در روسیه افتاد. در این کشور پوتین این سمت را به مدودف پاس داد و بعد از آن تحویل گرفت. لذا احمدی‌نژاد با درکی که از شرایط دارد برمبنای سیاست تضعیف دولت روحانی، خود را به دوران پدرخواندگی منتقل می‌کند.

رجایی ادامه داد: نکته بعدی این است که همواره جریان‌های سیاسی بی‌خودی حذف نشدند. با دخالت اصل نظارت استصوابی، اصلاح‌طلبان نتوانستند سهم طبیعی خودشان را در مجلس داشته باشند.

رجایی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور امکان روی کار آمدن افراد تندرو بسیار پائین است و نه تنها احزاب بلکه هم فضای عمومی جامعه و هم حاکمیت، اجازه روی کار آمدن افراد تندرو را نمی‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز