نماینده مردم رشت در مجلس:

نماینده‌ای در مجلس نهم و دهم در ایست بازرسی کسی را کشته بود اما اعتبارنامه او تایید شد/ کافی است یک نماینده بگوید از دیگری مدرکی دارد، آن وقت اعتبار نامه خودش هم زیر سوال می‌رود

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۵:۰۲:۰۹
کد خبر: ۹۹۰۵۴۰
نماینده‌ای در مجلس نهم و دهم در ایست بازرسی کسی را کشته بود اما اعتبارنامه او تایید شد/ کافی است یک نماینده بگوید از دیگری مدرکی دارد، آن وقت اعتبار نامه خودش هم زیر سوال می‌رود
نماینده مردم رشت در مجلس مدعی شد که نماینده‌ای در مجلس نهم و دهم در ایست بازرسی کسی را کشته بود اما اعتبارنامه او تایید شد.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، نماینده مردم رشت در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با «روند اعتبارنامه نمایندگان مجلس یازدهم» گفت: طبق یک قاعده‌ اعتبارنامه نمایندگان توسط منتخبین مجلس یازدهم مجددا بررسی و اعلام می‌شود. این اقدام یکی از مترقی‌ترین تصمیمات قانون اساسی دنیا است که در قانون اساسی ما نیز، وجود دارد. 

او ادامه داد: در صورتی که مردم به صلاحیت نماینده ای ظن و گمان داشته باشند که توانسته به انحای مختلف از همه فیلترهای نظارتی رد شود، در این صورت می‌توانند به سایر نمایندگان مراجعه و از آنها کمک بگیرند تا اعتبارنامه آن فرد را متوقف و شخص را از کرسی محروم کنند، این فرصت برای مردم وجود دارد که اتفاق خوبی است. زیرا نماینده ای که از مردم اعتبار دریافت کرده مجددا باید اعتبارنامه‌ خود را به تأیید مردم، برساند.

او در رابطه با علت «رد شدن اعتبارنامه‌ها» گفت: خرید و فروش رأی، سوابق اجرایی، سوابق اخلاقی، سوابق قضایی منجر به رد اعتبارنامه نمایندگان می شود. در مجلس نهم و دهم نماینده ای بود که در دوران جوانی در ایست بازرسی کسی را کشته بود یا کسی را داشتیم که تصاویری از او منتشر شده بود که در یکی از سفرهای خارجی اصول اخلاقی را رعایت نکرده بود یا مدرک تحصیلی فردی را از دانشگاهش استعلام گرفته بودند و در ارزیابی داخل کشور در حد فوق لیسانس یا لیسانس نبود اما اینها از خود دفاع کردند. یادم است در مورد احمد توکلی مباحثی مطرح شد و او  گفت که جلسه علنی باشد و مردم هم بشنوند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: در اعتبارنامه‌ها گروکشی مطرح است. متأسفانه برایش تدبیری اندیشیده نشده و کافی است یک نماینده بگوید از دیگری مدرکی دارد، آن وقت اعتبار نامه خودش هم زیر سوال می‌رود و متقابل به هم اعتراض می‌کنند و موضوع این وسط گم می‌شود. نگرانم در گروکشی و امتیاز خواهی‌های مجلس یازدهم برای کرسی ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها از این حربه استفاده شود و به طرف  بگویند باید اینطوری اقدام کنی وگرنه اعتبارنامه‌ات را زیر سوال، می‌بریم. 

او گفت: برخی از شهرستانی‌ها به‌رغم اینکه مشکلی ندارند اما به دلیل این که محیط شهرشان کوچک است اصلا تمایلی به کوچک‌ترین اما و اگری ندارند یعنی همین قدر که بگویند اعتبارنامه‌ فرد باید بررسی شود برایش یک نوع سم و خودکشی است و دوست ندارد، مطرح شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: در موضوع اعتبار نامه ها مقداری دغدغه دارم زیرا ممکن است بررسی  صلاحیت‌ها از روال قانونی و اخلاقی خودش خارج شود. امیدوارم به گونه ای مدیریت کنیم تا مر قانون اجرا شود و به فکر حقوق ملت باشیم نه احقاق حقوق جناح‌ها و گروه‌ها. جناح‌ها و گروه‌ها از این قانون به سمت امتیازگیری برای خودشان استفاده  نکنند.

نماینده مردم رشت در پاسخ به این سوال که به نظر شما چند نفر از منتخبین در اعتبارنامه خود مشکل دارند؟ گفت: واقعا نمی‌دانم چون در شهرهای بزرگ خیلی خرید و فروش آرا وجود ندارد. چنین جراتی را در بین نمایندگان نمی‌بینم که بخواهند اعتبار نامه ای را رد کنند. همه می‌دانیم افرادی با تخلف‌های سنگین مالی و مسئولیت‌های اجرایی که داشتند، تأیید شدند و رأی آوردند و حالا هم صحبت هیئت رئیسه‌شان مطرح هست. نمایندگانی که به حاکمیت وصلند، پرونده‌های آنها بررسی نمی شود. اگر من تایید می شدم و رای می آوردم حتما مثلا قالیباف را وادار می کردم پاسخگوی ابهامات دوران شهرداری اش باشد!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز