عضو حزب اتحاد ملت:

بازنده بدون رقیب بازی مجلس اصول‌گرایان هستند/ هیچ‌کدام از مدعیان ریاست مجلس شایستگی این جایگاه را ندارند/ چه فرقی می‌کند رئیس کیست، بنای اصولگرایان تخریب و جدال است

۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۵:۴۱:۵۷
کد خبر: ۹۹۲۰۵۳
بازنده بدون رقیب بازی مجلس اصول‌گرایان هستند/ هیچ‌کدام از مدعیان ریاست مجلس شایستگی این جایگاه را ندارند/ چه فرقی می‌کند رئیس کیست، بنای اصولگرایان تخریب و جدال است
عضو حزب اتحاد ملت گفت: مجلس یازدهم نمی‌تواند اقدام شایسته‌ای انجام دهد و در هر صورت بازنده این بازی بدون رقیب خود اصولگرایان، خواهند بود.

«غلامرضا انصاری»، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو حزب اتحاد ملت ایران، اسلامی در پاسخ به خبرگزاری برنا در واکنش به اینکه برخی از نمایندگان منتخب مجلس یازدهم برای تصدی پست ریاست این مجلس بر سابقه اجرایی خود تاکید می‌کنند، گفت: مجلس یازدهم یک مجلس حداقلی است و افرادی هم که به مجلس راه یافتند، همه متعلق به اردوگاه اصولگرایان هستند لذا فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس باشد چرا که بنای کار در جریان اصولگرا بر اساس تخریب، تبعیض و جدال است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: افراد حاضر در این جریان تا زمانی که رقیب غیرخودی داشته باشند با رقیب دچار چالش، مجادله و برخوردحذفی هستند و وقتی رقیب بیرونی نداشته باشند در بین خودشان مشغول چالش، جدال و حذف خواهند شد. مجلس یازدهم در ابتدا به دلیل اینکه پایگاه اجتماعی ندارد و دوم اینکه مجموعه اصولگرایان در طول حیاتی سیاسی چهار دهه گذشته نشان ندادند که دارای برنامه و حرکت اصولی و علمی هستند، بنابراین این مجلس توجه بیشتر به حرکت‌های شعارگونه، پوپولیستی وجنجال‌های سیاسی خواهد داشت.

انصاری در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد فرقی نمی‌کند که کدام یکی از افراد راه یافته به مجلس، رئیس شوند چراکه تفاوت چندانی با هم ندارند. در این میان نقش هزینه کرد منابع بادآورده و نجومی تعیین کننده است، بنابراین نهادهای مدنی، رسانه‌های اجتماعی وچهره های پاک باید با شجاعت و شهامت رفتارهای غیراصولی راه‌یافتگان را رصد و به مراجع قانونی، منعکس کند.

انصاری با تاکید بر اینکه جریان اصول‌گرا پایگاه اجتماعی ندارد، اظهار کرد: این 15 تا 20 درصد قشر سنتی که تعلق به این جناح دارند و رأی تکلیفی می‌دهند، درآینده به دلیل عدم حل مشکلات توسط منتخبین، دچارریزش خواهند شد. با توجه به مشکلاتی که بعد از فاجعه کرونا در بخش اقتصادی و اجتماعی بروز و ظهور پیدا می‌کند، شرایطی پیش می‌آید که در نتیجه از بین رفتن فعالیت‌های اقتصادی در بخش صنعتی و خدمات و گسترش بیکاری صبر و تحمل مردم بیش از این پایین می‌آید.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه موارد ذکر شده باعث خواهد شد مجلس یازدهم نتواند اقدام شایسته‌ای انجام دهد. به هر صورت بازنده این بازی بدون رقیب خود اصولگرایان خواهند بود. در همین راستا درگیری‌هایی که بین اعضاء این جناح در سهم‌خواهی و گرفتن جایگاهی مثل ریاست مجلس و روسای کمیسیون‌ها بین‌شان وجود دارد، باعث می‌شود همان پایگاه حداقلی که داشتند نیز دچار چالش شود.

انصاری در پاسخ به اینکه از بین گزینه‌های مطرح برای ریاست مجلس کدام مطلوب‌تر به نظر می‌رسد؟ اظهار کرد: به نظر می‌رسد هیچ کدام شایستگی این جایگاه را ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز