معاون هماهنگ‌ کننده ارتش:

نیروی دریایی ارتش اجازه خودنمایی به استکبار را در دریا نداد

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۶:۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۹۲۱۰۸
نیروی دریایی ارتش اجازه خودنمایی به استکبار را در دریا نداد
معاون هماهنگ کننده ارتش با اذعان به حضور همیشگی نیروهای ارتش در کنار مردم گفت: ارتش بعد از دستور مقام معظم رهبری درباره مبارزه با کرونا ۳۸ بیمارستان ارتش، ۸۰۰ درمانگاه و ۱۱ هزار پرسنل گروه پزشکی پای‌کار آمده و به کنترل کرونا کمک کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از  ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون رئیس ستاد و هماهنگ کننده ارتش، در مراسم افتتاح مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ارتش در همه شرایط در کنار مردم است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ارتش حفاظت و کمک به مردم در همه بحران‌ها است و در مبارزه با ویروس کرونا از هیچ تلاشی برای کنترل این ویروس دریغ نکردند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: ارتشی‌ها ثابت کردند در دفاع از ایران، انقلاب و اسلام تا پای جان خود دفاع کرده و در دوران دفاع مقدس هم این نیروهای ارتش نشان دادند خلیج‌فارس تا ابد خلیج همیشه فارس باقی می‌ماند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به شهدای سپهبدهای اخلاص در جمهوری اسلامی افزود: شهیدان قرنی، صیاد شیرازی و قاسم سلیمانی سه سپهبد مخلص در جمهوری اسلامی هستند و باید شخصیت معنوی این شهیدان را به جوانان معرفی کنیم تا قدمی در تداوم راه سرخ شهدا برداشته باشیم.

دریادار سیاری با تأکید بر توسعه بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) رشت، گفت: مرکز جراحی محدود در بندر انزلی در شأن مردم بندر انزلی و نیروی دریایی ارتش است و امیدوارم بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) رشت هم به‌زودی توسعه یابد.

وی نیروی دریایی ارتش را مظهر اقتدار جمهوری اسلامی در دریا دانست و تصریح کرد: استکبار در همه عرصه‌ها سعی دارد اقتدار جمهوری اسلامی را از بین ببرد اما نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه در آب‌های بین‌المللی و خلیج‌فارس اجازه هیچ‌گونه خودنمایی به استکبار در دریا نداده و موجب اقتدار جمهوری اسلامی‌شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: ولایت مداری، اخلاص، در کنار مردم بودن و ایمان از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کارکنان ارتش است.

دریادار سیاری با اذعان به اینکه ارتش جمهوری اسلامی در حوزه عمرانی، بهداشت و درمان بسیار خوب عمل کرده است، تصریح کرد: بیمارستان جاسک، ۱۲۸ تخت خوابه بندرعباس، منجیل و گلستان از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های ساخته‌شده در کشور هستند که توسط ارتش افتتاح‌ و از بهترین امکانات پزشکی برخوردار هستند که این امر نشان‌دهنده خدمت‌رسانی و آبادسازی کشور توسط ارتش است.

وی با بیان اینکه قرارگاه پدافند زیستی ارتش با مسؤولان وزارت بهداشت جلسات مختلفی برگزار کرده است، گفت: بعد از شیوع کرونا در کشور جلسات بسیار زیادی را با وزیر بهداشت برگزار کرده‌ و به آنان اعلام کردیم که ارتش آمادگی ارائه هرگونه خدمات به کادر درمانی را دارد و هر چهار نیروی ارتش شامل زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی، قرارگاه بهداشتی مبارزه با کرونا را تشکیل دادند.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: ارتش بعد از دستور مقام معظم رهبری درباره مبارزه با کرونا ۳۸ بیمارستان ارتش، ۸۰۰ درمانگاه و ۱۱ هزار کادر درمانی خود را پای‌کار آورده و به کنترل کرونا کمک کردند همچنین در کل کشور ۱۲ هزار تخت نقاهت گاهی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

دریادار سیاری یکی از شعارهای ارتش را ماندن در کنار مردم برشمرد و بیان کرد: ارتش از نخستین روزهای کرونا وارد استان‌های گیلان و قم شده و تاکنون در ۲۴ استان دفاع بیولوژیکی و در ۱۰۰ شهرستان رفع آلودگی و گندزدایی انجام‌ داده است.

وی با اذعان به اینکه کادر درمانی کشور ایستادگی و ایثار را معنا کردند، تصریح کرد: ابتدا همه رسانه‌های غربی اعلام کردند که کادر درمانی ایران خسته شده و پزشکان به‌زودی از خستگی فرار می‌کنند اما کادر درمانی کشور در کنار مردم یاد دفاع مقدس را زنده کرده و ه جهانیان نشان دادند در هنگام بحران در کنار مردم هستند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تأکید بر نقش وفاق و همدلی در مدیریت ویروس کرونا گفت: در روزهای کرونایی مردم و نهادهای مختلف در جمهوری اسلامی وحدت را معنا کردند و برای اجرایی شدن رزمایش مواسات چند درصد از حقوق خود را به درمان کرونا و کمک به نیازمندان و مشاغل آسیب‌دیده دادند.

نظر شما