عربستان فردا جمعه را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۲۰:۳۷:۱۸
کد خبر: ۹۹۲۵۱۹
عربستان فردا جمعه را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد
شبکه "الاخباریه"سعودی شامگاه پنجشنبه به نقل از ستاد استهلال این کشور گزارش داد که فردا جمعه روز اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی برنا،  دیوان عالی سعودی نیز با تأیید شهادت ستاد استهلال این کشور مبنی بر اثبات رؤیت هلال ماه رمضان اعلام کرد که فردا جمعه  نخستین روز از این ماه مبارک خواهد بود.
پیش از رسانه‌های غیر رسمی سعودی اعلام کردند که با رؤیت هلال ماه در مناطق "سدیر و "تمیر" در عربستان، فردا نخستین روز از ماه مبارک رمضان در این کشور است.
کشورهای، قطر، امارات، کویت، فلسطین و دولت مستعفی یمن نیز فردا را روز اول مبارک رمضان اعلام کردند.
براساس گزارش ستاد استهلال کشورهای مذکور، امروز پنجشنبه آخرین روز از ماه شعبان ۱۴۴۱ و فردا جمعه نخستین روز از ماه مبارک رمضان خواهد بود.
این درحالی است که سلطان نشین عمان فردا را آخرین روز از ماه شعبان و روز شنبه را نخستین روز از ماه مبارک رمضان اعلام کرده است.
پیش از این کشورهای بحرین، مصر، تونس، لبنان و همچنین دیوان اوقاف اهل سنت عراق فردا جمعه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده بودند.
ماه مبارک رمضان امسال در حالی آغاز می‌شود که بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی تدابیر پیشگیرانه‌ای را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله بستن مساجد و ممنوعیت برگزاری نماز جمعه و جماعات درپیش گرفته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز