نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

برای تعیین مناصب مجلس جلسه تشکیل ندادم/ جلسات حضوری که برخی از منتخبین برای انتخابات مجلس تشکیل می‌دهند را قبول ندارم/ طرح مباحث جناحی باعث ایجاد اختلاف در مجلس یازدهم می‌شود

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۵:۱۲:۰۱
کد خبر: ۹۹۲۶۱۰
برای تعیین مناصب مجلس جلسه تشکیل ندادم/ جلسات حضوری که برخی از منتخبین برای انتخابات مجلس تشکیل می‌دهند را قبول ندارم/ طرح  مباحث جناحی باعث ایجاد اختلاف در مجلس یازدهم می‌شود
نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه برخی از افراد برای تعیین مناصب داخلی مجلس یازدهم جلسات حضوری تشکیل می‌دهند، گفت: من این اقدامات را نکرده و نمی‌کنم و قبول هم ندارم، اگر قبول داشتم من هم این کارها را می‌کردم.

«مرتضی آقاتهرانی»، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جبهه پایداری، در رابطه با ضرورت تشکیل جلساتی که از سوی برخی منتخبین و پیش از آغاز به کار مجلس یازدهم تشکیل می شود، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر جلسات مختلفی توسط منتخبین برگزار می‌شود، یکسری برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و یکسری جلسات حضوری در تهران برای اینکه دوره کارآموزی را بگذرانند، از طرف مجلس برگزار می‌شود.

این نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر این جلسات افزود: این جلسات از طرف جلالی، نماینده منتخب رفسنجان، راه‌اندازی شده که از طریق برنامه‌ skyroom به صورت شبانه تشکیل می‌شود. به این صورت که شب‌ها با دعوت از افراد مختلف حدود دو ساعت در مورد برنامه‌هایی که در مجلس دارند، بحث و گفتگو می‌کنند.

آقاتهرانی ادامه داد: در این جلسات حتی در مورد طرح‌ها و لوایحی که دارند، بحث و گفتگو می‌کنند. به عنوان مثال اخیرا قادری، اسداللهی مسئول نظارت را دعوت کره بودند. بنابراین به نظر می‌رسد تشکیل این قبیل جلسات اقدام مناسبی است چرا که نمایندگان جدید زودتر یاد می‌گیرند که برای آینده، چه اقداماتی باید انجام بدهند.

دبیرکل جبهه پایداری برگزاری جلسات مجازی منتخبین مجلس یازدهم را مفید دانست و با اشاره به برخی جلساتی که توسط سایر منتخبین در راستا تعیین فراکسیون‌ها تشکیل می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های مجلس یک بحث علمی است به همین دلیل اینکه افراد متعلق به کدام حزب و جناح هستند، مطرح نیست و این جلسات فرق می‌کند. به عنوان مثال در این نشست‌ها من یاد می‌گیرم که یک طرح چگونه نوشته می‌شود، لایحه چگونه به مجلس می‌آید لذا این چیز خوبی است و دوستانی که این کار را راه‌انداختند، کار خوب و قابل تقدیری انجام دادند.

آقاتهرانی در واکنش به اینکه برخی از افراد برای تعیین مناصب داخلی مجلس یازدهم جلسات حضوری تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: مطرح کردن مباحث سیاسی و جناحی در این جلسات مناسب نیست چراکه منجر به ایجاد اختلاف در مجلس یازدهم می‌شود. در مورد چرایی تشکیل این قبیل جلسات باید از افرادی که این نشست‌ها را تشکیل می‌دهند، پرسید چراکه من این اقدامات را نکرده و نمی‌کنم و قبول هم ندارم، اگر قبول داشتم من هم این کارها را می‌کردم. انتخابات درونی مجلس را باید به عهده خود نمایندگان مجلس گذاشت که فردا به مجلس می‌آیند.

نظر شما