بازگشت پناهجویان آفریقایی به کشورشان از ترس کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۲۰:۵۶:۵۴
کد خبر: ۹۹۳۹۰۴
بازگشت پناهجویان آفریقایی به کشورشان از ترس کرونا
در حالی که اروپا در سال‌های اخیر شاهد هجوم پناهجویان آفریقایی بود، اکنون پناهجویان از ترس ابتلا به کرونا در قاره سبز، راهی کشورهای خود می‌شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نشریه «کرونه» اتریش در گزارشی از روند معکوس مهاجرت از اروپا به آفریقا خبر داد و نوشت: کار این جهان وارونه است، معمولاً مهاجران از آفریقا با قایق در راهی خطرناک از طریق دریا به اروپا می روند. اکنون گزارش هایی وجود دارد مبنی بر این که مراکشی هایی که وارد اسپانیا شده اند به دلیل بحران کرونا به کشور خود بازگشته و یا توسط قاچاقچیان از اروپا دور می شوند.

قبل از شروع همهگیری کرونا، هزاران مهاجر هر سال از تنگه جبل الطارق به اسپانیا و اروپا می روند. اکنون رسانه ها گزارش می دهند که ترس از این ویروس خطرناک، رکود گسترده اقتصادی ناشی از آن و بسته شدن مرزها، روند معکوسی پیدا کرده و بسیاری درصدد بازگشت به وطن خود هستند.

در این میان قاچاقچیان با ساماندهی گذرگاه ها برای پناهجویان غیرقانونی مراکش که از کووید-۱۹ می گریزند، نقش مهمی ایفا می کنند.

این در حالی است که تا به امروز در کشورهای آفریقایی حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادهاند. که این تعداد می تواند بسیار بیشتر باشد.

در این شرایط سازمان جهانی بهداشت  (WHO) نگران است که بحران کرونا طی هفته های آینده در برخی از کشورهای آفریقایی به اوج برسد.

براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تا اکنون بیش از دو میلیون و ۹۶۵ هزار نفر در جهان مبتلا به ویروس کرونا شدند، از این تعداد بیش از  ۸۷۱ هزار نفر بهبود یافتند و بیش از  ۲۰۵ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

نظر شما