وزیر بهداشت عراق نسبت به انتقال ویروس اروپایی به این کشور هشدار داد

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۲۱:۱۶:۵۹
کد خبر: ۹۹۳۹۰۷
وزیر بهداشت عراق نسبت به انتقال ویروس اروپایی به این کشور هشدار داد
«جعفر صادق علاوی» وزیر بهداشت عراق روز یکشنبه نسبت به انتقال ویروس کرونای اروپایی از طریق عراقی‌های حاضر در خارج، به این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علاوی در کنفرانس مطبوعاتی هنگام راه اندازی مرکز درمانی آستانه مقدس عباسی برای معالجه مبتلایان به کرونا گفت که شمار کم مبتلاشدگان به این ویروس دستاوردی بزرگ برای عراق است.

وی با انتقاد از انتقال گسترده عراقی‌های خارج از کشور تاکید کرد که اقدام‌های بسیاری علیه تصمیم و برنامه وزارت بهداشت برای مهار کرونا انجام می شود، زیرا توان و امکانات این وزارتخانه محدود است و مکان های زیادی برای قرنطینه افراد وارد شده در اختیار ندارد.

علاوی با هشدار نسبت به بازگشت عراقی های خارج به ویژه از کشورهای اروپایی اظهار داشت که بیم آن می رود که با انتقال این دسته از افراد، ویروس کشنده اروپایی در عراق انتشار یابد.

وزیر بهداشت عراق گفت که شمار بازگشتی‌ها از توانایی وزارتخانه فراتر رفته است و ما از شورای وزیران و وزارت امور خارجه خواسته ایم تا میزان پروازهای بازگشتی هواپیماها از کشورهای درگیر کرونا را کاهش دهند.

وی افزود: این ویروس در اروپا قوی تر از نوع عراقی بوده و ترس ما این است که از طریق بازگشت عراقی‌ها از آنجا، وارد کشور شود.

وزیر بهداشت عراق بیان کرد: این در حالی است که بیشتر عراقی های مقیم خارج نیازی به بازگشت ندارند.

علاوی همچنین تأکید کرد که محدودیت ها و اقدام های پیشگیرانه سبب شده از انتشار ویروس کرونا در عراق جلوگیری شود و روند کاهشی مبتلایان دستاورد و پیروزی مهم برای کشور به شمار می رود.

تاکنون بیش از چهار هزار نفر از اتباع عراقی مقیم کشورهای درگیر ویروس کرونا با استفاده از ده ها پرواز فوق العاده وارد این کشور شده اند.

عراق از زمان شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در اوایل اسفند گذشته اقدام های سختگیرانه گسترده ای را از جمله بستن مرزهای زمینی و هوایی، لغو تجمع ها، تعطیلی مراکز و مکان های پرازدحام، تعلیق فعالیت های آموزشی و اداری، منع سفرهای برون شهری و ممنوعیت رفت و آمد درون شهری اجرا کرده است.

بر اساس تازه ترین گزارش ها، از زمان شیوع ویروس در مارس (اسفند گذشته)، ۱۷۶۳ مورد ابتلا،  ۸۶ فوتی و ۱۲۲۶ نفر بهبود یافته در عراق ثبت شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز