نگرانی نتانیاهو از شکست ترامپ

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۲۲:۱۱:۳۰
کد خبر: ۹۹۳۹۲۸
نگرانی نتانیاهو از شکست ترامپ
"بنیامین نتانیاهو که با روی کارآمدن "دونالد ترامپ" در سال ۲۰۱۶ توانست دامنه اشغالگری صهیونیست‌ها را گسترش دهد، اکنون بسیار نگران است که "جوبایدن" نامزد دمکرات و رقیب ترامپ بتواند در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی وی را شکست دهد و پیروز انتخابات شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از تارنمای شبکه خبری "آی ۲۴" رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خطاب به مسیحیان انجیلی گفت که وی بسیار نگران است که کمتر از یکسال دیگر، بایدن دمکرات بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا تکیه بزند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی البته گفت که وی اطمینان دارد که ترامپ به تعهدات خود در خصوص حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری رودن اردن و الحاق این منطقه به خاک اسرائیل عمل خواهد کرد.

این درحالی است که "نیکولای ملادینف" نماینده صلح سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با هشدار به هرگونه تصمیم درباره الحاق کرانه باختری به اسرائیل گفته بود:چنین اقدامی می‌تواند یک "ضربه مهلک" برای راه حل دو کشور باشد.  

در همین ارتباط، "مایک پمپئو" وزیر امورخارجه آمریکا هفته گذشته در خصوص توافق میان "بنی گانس" رهبر حزب ائتلاف آبی و سفید و نتانیاهو گفته بود که الحاق کرانه باختری یک تصمیم اسرائیلی است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل و رهبر حزب لیکود که دوران نخست وزیری اش به پایان رسیده دوشنبه گذشته با بنی گانتس رییس ائتلاف آبی – سفید  در خصوص تشکیل دولت متحد به توافق رسید و قرار است  هر دو به طور دوره ای ریاست آن را برعهده بگیرند به شرط آن که نتانیاهو در ابتدا ریاست دولت را به مدت ۱۸ ماه برعهده بگیرد.

بر اساس توافق نتانیاهو و گانتس طرح الحاق منطقه «دره اردن» و شهرک های اسراییلی واقع در کرانه باختری در اوایل ژوئیه آینده به اجرا درخواهد آمد.

پمپئو گفته بود:ما اینک خرسندیم که یک دولتی در اسرائیل وجود دارد و جزییات توافق میان گانتس و نتانیاهو را بررسی کردیم و تمایل داریم که با هر دو رهبر کار کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز