کارشناس مسائل سیاست خارجی:

شرایط ترامپ خطرناک می شود/ رسانه‌های صهیونیستی ترامپ را فردی ناتوان و نالایق می‌دانند/ چین اجازه سرمایه گذاری آمریکا در این کشور را نمی‌دهد

۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۰:۴۲:۲۹
کد خبر: ۹۹۵۱۰۷
شرایط ترامپ خطرناک می شود/ رسانه‌های صهیونیستی ترامپ را فردی ناتوان و نالایق می‌دانند/ چین اجازه سرمایه گذاری آمریکا در این کشور را نمی‌دهد
مصیب نعیمی گفت: اگر شرایط به همینگونه باقی بماند ترامپ شانسی در انتخابات ندارد.

 «مصیب نعیمی»، کارشناس مسائل سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با «انتخابات 2020 آمریکا» گفت: بدون شک تحولات یک ساله اخیر در آمریکا به ویژه بحران کرونا تاثیر اساسی و نقش کلیدی در روند تحولات سیاسی آمریکا خواهد گذاشت. پروپاگاندای تبلیغات ترامپ در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همه با ناکامی جدی مواجه شده و نتیجه معکوس داشته است. امروز تقریباً موافقین و مخالفین ترامپ و رقبای حزبی و سیاسی او خیلی بهتر و با استدلال تر از ناتوانی او، حرف می زنند و تقریباً جامعه رسانه‌ای آمریکا، ترامپ را به عنوان فرد ناتوان، احمق و بی سواد در مقایسه با روسای گذشته برآورد می‌کند.

او ادامه داد: شرایط مساعدی در آینده برای ترامپ وجود نخواهد داشت. ترامپ در این بحران کرونا زندگی آمریکایی‌ها را هم به سخره گرفته است و با بی‌توجهی و بدون اتخاذ تدابیر فوق‌العاده، روند مرگ و میر آمریکا را رها کرده است. حتی آمریکایی هایی که امید داشتند با آمدن ترامپ، شرایط اقتصادی بهتری دارند با افزایش موج بیکاری و سقوط قیمت نفت و بر شکسته شدن همپیمانان در خزانه آمریکا، امروز شرایط پیش بینی شان معکوس شده و قطعاً شرایط ترامپ خطرناک تر می شود.

نعیمی با اشاره به مشکلات پیش رو رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اگر شرایط به همین‌گونه باقی بماند ترامپ شانسی در انتخابات ندارد. او در فریب افکار عمومی با شانتاژ و تبلیغ چه در داخل و چه در خارج در مرحله اول موفق بوده است اما واقعیت برملا شده و ناتوانی او در مدیریت کوچکترین بحران، مشخص شده است.

او اضافه کرد: تهدیدهای ترامپ دیگر اثری ندارد البته او به این روند ادامه می‌دهد زیرا جایگزین دیگری ندارد. رسانه‌های صهیونیستی هم ترامپ را فردی ناتوان و نالایق می‌دانند و یک انسان احمق. آمریکایی‌ها همچنان ترامپ را باور ندارند و با او همراهی نمی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سکوت برایان هوک در روزهای اخیر گفت: سیاستمداران در آمریکا در دو طیف اصلی هستند یک طیف علیه سیاست‌های ترامپ و طیف دیگر مراقب و ناظر که بر اوضاع نظارت، می کنند اما در نهایت در دو سه ماه آینده، جناح ها در آمریکا مثل هر جای دیگر مشخص می شوند.

نعیمی با اشاره به طرح اجرایی ترامپ در بحث مهاجرت گفت: ترامپ با این شعار که می‌خواهد آمریکا را به آمریکایی‌ها برگرداند تا مدتی توانست، افکار عمومی را به سمت خود جلب کند. افرادی که از لحاظ اقتصادی ناراضی بودند با این امید که محدود کردن و اخراج مهاجرین، فرصتی برای آنها پیش می آورد حامی ترامپ شدند اما در گذر زمان، دیگر چنین اتفاقی رخ نداد، در نتیجه معکوس  میزان بیکاری در آمریکا بالا رفت.

او در پایان گفت: اروپا با توجه به تندروی های ترامپ در تعامل اقتصادی با آمریکا محافظه‌کاری می‌کند، چین، اعتماد و اعتبار قبلی را برای سرمایه‌گذاری آمریکایی ها در نظر ندارد و اجازه سرمایه آمریکایی ها، در چین را نمی‌دهد. روسیه هم از ابتدا منتظر است تا چالش بین آمریکا و قدرت‌های دیگر پیش بیاید تا در سر بزنگاه از آن استفاده کند. برای آمریکا و ترامپ مهاجرت یا تغییر قوانین مهاجرت نه تنها مفید نیست، بلکه نقطه ضعف هم محسوب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز