منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم:

حدود ۱۲ مسئله کشور را اولویت‌بندی کردیم/ طرح مسکن انقلاب را در مجلس یازدهم پیگیری می‌کنیم/ اشتغالِ نسل جوان در اولویت برنامه‌هایمان قرار دارد

۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۵:۳۹:۲۸
کد خبر: ۹۹۵۳۵۵
حدود ۱۲ مسئله کشور را اولویت‌بندی کردیم/ طرح مسکن انقلاب را در مجلس یازدهم پیگیری می‌کنیم/ اشتغالِ نسل جوان در اولویت برنامه‌هایمان قرار دارد
منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: ریاست مجلس باید مجلس را به رأس امور برگرداند و بتواند با کمک همه نمایندگان در یک سال آینده هم اعتمادسازی در جامعه ایجاد کند

«سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی»، منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم، در رابطه با برنامه‌های مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: ما برنامه‌های مختلفی را برای دوره یازدهم طراحی کردیم. در مجموع به صورت مسئله‌ محور می‌خواهیم کار را پیش ببریم و با یک نگاه استراتژیک و راهبردی و با همفکری و هم‌اندیشی با سایر نمایندگان، حدود 12 مسئله کشور را اولویت‌بندی می‌کنیم و این موارد را در اولویت کارهایمان، قرار می‌دهیم.

این نماینده ادوار مجلس افزود: برخی از این برنامه‌ها عمومی و در راستای اقتصاد و تولید است. به عنوان مثال اصلاح نظام بانکی و رونق بخشی به بخش مسکن را در اولویت قرار دادیم. در حوزه مسکن به عنوان موتور پیشران اقتصاد کشور طرحی تحت عنوان، «طرح ملی مسکن انقلاب» را درنظر داریم که این طرح فراتر از مسکن مهر است. مسکن مهر دو فاز خانه اولی‌ها و خانه‌های روستایی را شامل می‌شد اما در این طرح چهار فاز را مدنظر قرار دادیم که در دو فاز اول علاوه بر خانه اولی‌ها و ازدواج کرده‌ها، خانه‌های روستایی را هم شامل می‌شود، فاز سوم شامل حاشیه‌نشینی یا سکونت‌های غیررسمی می‌شود و در نهایت فاز چهارم بافت فرسوده شهرها را مورد توجه قرار گرفته است.

میرتاج‌الدینی در ادامه اظهار کرد: همچنین اشتغالِ نسل جوان در اولویت برنامه‌هایمان قرار دارد. حمایت از کارآفرین‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مولد داخلی و خارجی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که عموما در دست جوانان، از دیگر برنامه‌های مجلس یازدهم است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان در مجلس هفتم در رابطه با برنامه‌های مجلس یازدهم در حوزه فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: در این دو حوزه هم بحث حمایت از برنامه‌های جوانان در حوزه ورزش و هم حمایت از اقدامات فرهنگی و اجتماعی آنها مدنظر است، همچنین حمایت از سمن‌ها و نهادهای مردمی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی جزو برنامه‌های این مجلس است.

میرتاج‌الدینی با اشاره به برنامه‌های مجلس یازدهم در حوزه سیاسی خاطرنشان کرد: همان سیاست کلی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری را پیش می‌بریم. با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب حرکت‌های سیاسی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب، باید باشد و کارها به تدریج به نسل جوان سپرده شود، معتقدم همان طور که نسل جوان در دهه اول انقلاب و گام اول انقلاب نقش اصلی را ایفا کردند در گام دوم انقلاب هم، جوانان در حوزه سیاست باید جدی ورود پیدا کنند و به آرمان‌های انقلاب، تحقق ببخشند.

او در خصوص ویژگی‌های رئیس مجلس یازدهم یادآور شد: فعلا در مورد افراد صحبت نمی‌کنم اما با رویکردهایی که اشاره کردم، ریاست مجلس باید مجلس را به رأس امور برگرداند و بتواند با کمک همه نمایندگان در یک سال آینده، هم اعتمادسازی در جامعه ایجاد کند و هم یک ریل‌گذاری جدید برای دستگاه‌های اجرایی و دولت فراهم آورد. ریاست مجلس باید از چنان اقتدار، توانایی و همدلی با سایر نمایندگان برخوردار باشد که در مجلس، جهت حل مشکلات جامعه اقدام‌هایی موثر و قوی برداریم.

میرتاج‌الدینی در مورد جلسات آنلاینی که توسط نمایندگان مجلس یازدهم تشکیل می شود، گفت: ارتباطات مختلفی میان نمایندگان وجود دارد. یک مجلس مجازی است که در آن مجلس مجازی همه نمایندگان فارغ از اینکه از کدام طیف هستند، ورود پیدا می‌کنند و در مورد موضوعات مختلف بحث می‌کنند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه «دبیر جلسات آنلاین حجت الاسلام جلالی، نماینده رفسنجان است» تصریح کرد: در این جلسات بحث ریاست فردی مطرح نیست و مهم این است که نمایندگان دوره یازدهم در این جلسات با هم آشنا می‌شوند و در مورد موضوعات مختلف، گفتگو می‌کنند. به عنوان مثال در جلسه اخیر بحث مسکن انقلاب و طرح ملی مسکن انقلاب مطرح بود. همچنین مباحث مربوط به اقتصاد پسا کرونا، جمعیت و بافت جمعیت، اولویت‌های مجلس و بسیاری از موضوعات فرهنگی و اقتصادی و غیره نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. در واقع این جلسات بستری برای همفکری و هم‌اندیشی، میان نمایندگان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز