هواپیمایی ماهان پمپئو را عصبانی کرد

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۳:۴۵:۴۵
کد خبر: ۹۹۵۵۰۴
وزیر خارجه آمریکا که سیاست‌ خارجی یکجانبه‌گرایانه آنها در ونزوئلا به نتیجه‌ای نرسیده است، با ابراز نارضایتی از تداوم پرواز ماهان ایر در مناطق مختلف جهان، از کشورها خواست تا این خط هوایی را تحریم کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مایک پمپئو روز چهارشنبه در یک نشست خبری فوق‌العاده در ادامه جنگ رسانه‌ای علیه چین به خاطر ویروس کرونا، به دمیدن شیپور تغییر رژیم در ونزوئلا هم اشاره کرد و افزود: خوشحالم که تلاش چند جانبه برای بازگرداندن دموکراسی در این کشور همچنان فعال است.

وی ادامه داد: من از تیمم خواسته‌ام تا برنامه‌های ما را برای بازگشایی سفارت آمریکا در کاراکاس به روز کند تا ما آماده رفتن باشیم. به محض کنار رفتن مادورو، اطمینان دارم پرچم ما بار دیگر در کاراکس برافراشته خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا که این روزها به وزیر نفرت مشهور شده است، به خط هوایی ماهان ایر هم اشاره کرد و افزود: می خواهم به جهان درباره ارتباط رژیم مادورو با ایران بگویم به گونه ای که در روزهای اخیر، خط هوایی ماهان ایر چندین پرواز به مقصد کاراکاس به منظور حمایت‌های نامعلوم از مادورو انجام داده است.

پمپئو این خط هوایی را به زعم خود یک خط هوایی تروریستی نامید که ایران از طریق آن در سراسر خارومیانه برای ارسال سلاح و جنگجویان استفاده می‌کند.

وی مدعی شد: این پرواز باید متوقف شود و کشورها باید سهم خود را برای ممنوعیت این پرواز انجام دهند همانگونه که کشورهای دیگری پیش از این، فرود این پروازها را ممنوع و این خط هوایی را تحریم کردند.

آمریکا پیش از این خطوط هوایی ماهان ایر را در زمره فهرست تحریم شدگان قرار داده بود اما بیشتر کشورها از آن تبعیت نکرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز