سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد؛

ورود ۳۸ تن سوخت نیروگاه بوشهر به کشور/ مرحله دوم سوخت گیری در پاییز آینده

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۷:۲۲:۵۱
کد خبر: ۹۹۵۷۶۹
ورود ۳۸ تن سوخت نیروگاه بوشهر به کشور/ مرحله دوم سوخت گیری در پاییز آینده
سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در ارتباط تلفنی به تعمیرات دوره‌ای و تعویض سوخت نیروگاه‌های اتمی اشاره کرد و گفت: مرحله دوم سوخت گیری در پاییز آینده انجام می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "بهروز کمالوندی"، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در ارتباط تلفنی به تعمیرات دوره‌ای و تعویض سوخت نیروگاه‌های اتمی اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست وزارت نیرو در زمانی که مصرف برق به کمترین مقدار خود در کشور می‌رسد، تعمیرات و تعویض سوخت نیروگاه اتمی صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی به شرایط کرونایی در کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به این شرایط این کار را در دو مقطع انجام می دهیم که هر دو در فصلی است که کمبود برق احساس نشود، نخست در اردیبهشت ماه که در حال حاضر در حال انجام است و دیگری در پاییز که تعدد افراد کمتری درگیر تعمیرات و غیره هستند.

کمالوندی افزود: با همکاری شرکت دولتی روس اتم ۳۸ تن سوخت ۴.۵ درصد در دو مرحله وارد کشور شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی به مرحله دوم سوخت گیری در پاییز آینده اشاره کرد و گفت: این محموله‌ها انرژی معادل ۱۲ میلیون بشکه نفت انرژی دارند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: هر کدام از این هواپیماها سوخت انرژی معادل ۶ میلیون بشکه نفت به ایران آوردند که این‌ها در طول یک سال آینده برق مورد نیاز را به میزان یک هزار مگاوات تولید می‌کنند.

کمالوندی ادامه داد: تاکنون معادل حدود ۶۷ میلیون بشکه نفت در عملکرد نیروگاه بوشهر صرفه جویی شده و سالانه هفت میلیون تن آلاینده کمتر ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر همین میزان برق در نیروگاه‌های معمولی تولید شود باید حدود هفت میلیون تن آلاینده در فضا انتشار یابد که اهمیت کار این نیروگاه و پاکی و تمیزی انرژی است که از سوی نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز